سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

یادداشت
چهار میلیارد شیطان پرست و 10 مساله

کد خبر : 2413
21:00
1401/02/01


سونیوز : حجت الاسلام دولابی، مدرس حوزه و عضو خِبرگان رهبری در روز 29 فرودین 1401 طی یک سخنرانی رسمی اظهار کرد که تماشاگران و کاربران شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی فاسد، بنده شیطان هستند. بر این اساس دکتر فرید حیدری، فعال فرهنگی و رسانه ای طی یادداشتی، 10 سوال اساسی را برای این ادعا مطرح نموده است که لازم به پاسخگویی جهت رفع شبهات می باشد.


حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، نماینده مجلس خِبرگان اخیرا در  صحبت های  خود اظهار کرد: " کسانی که به شبکه های ماهواره ای فاسد که فرهنگ غربی را ترویج می کنند گوش و دل سپرده باشند و در شبکه های فاسد اجتماعی عضو شوند در حقیقیت بنده شیطان شده اند و جزو عبادت کنندگان شیطان خواهند بود." وی همچنین عنوان کرده است که راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ساماندهی فضای مجازی امری ضروری است چرا که همین فضای مجازی بستر عهد شکنی برخی از جوانان با خداوند متعال را فراهم میکند و در نهایت موجب تضعیف قدرت امت اسلام می‌شود.    )جهت مطالعه خبر مربوط به این یادداشت اینجا کلیک کنید.)


 
حال با توجه به این اظهارات ده مساله کلیدی توسط نویسنده مطرح می گردد.
 
مساله اول
طبق آمار رسمی، در حال حاضر حدود شش میلیارد نفر انسان در سراسر جهان به شبکه جهانی اینترنت دسترسی دارند و  بیش از 20 میلیارد حساب کاربری نیز در پلتفرم های مختلف فضای مجازی وجود دارد. تعداد کاربران کلیه پلتفرم ها، شامل شبکه های اجتماعی، شبکه های ویدیویی آنلاین و نرم افزار های پیام رسان نزدیک به چهار میلیارد نفر است که با این آمار و این اظهارات آیا می توان گفت که هم  اکنون در حدود چهار میلیارد نفر در سراسر جهان مشغول شیطان پرستی می باشند؟
 
مساله دوم
اغلب مسئولین رده بالای کشور یعنی از عالی رتبه ترین مقام های کشوری و لشگری نظام گرفته تا مدیران میانی سازمان ها و ادارات در شهرستان های کوچک و دورافتاده در شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنند. بر این اساس آیا می توان از این اظهارات چنین استدلال کرد که فارغ از اهانت به مسئولان رده بالای کشور، به توده مردم نیز با هر نوع تفکر و گرایشی توهین شده است و اگر چنین باشد این اهانت توسط نماینده ای صورت گرفته که  برآمده از رای همان مرد‌م می باشد. !
 
مساله سوم :
با توجه به اینکه پلتفرم های ایتا، سروش و آیگپ ایرانی هستند، آیا  می توان گفت کاربران این شبکه های داخلی نیز، بنده شیطان هستند؟ یا در این مورد استثنا وجود دارد و این افراد خدواند یکتا را بندگی می کنند. و حتی اگر چنین باشد تکلیف افرادی که همزمان کاربران شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی هستند، چیست؟
 
مساله چهارم :
کاربرانی که به هر دلیلی حساب کاربری خود را حذف  یا به اصطلاح Delete Account  می کنند،  یعنی از شیطان پرستی توبه کرده اند؟ و اگر مجددا به این شبکه بازگردند به مفهوم توبه گرگ، مرگ است، می باشد ؟ حال حکم کاربرانی که حساب کاربری خود را  به حالت تعلیق در می آورند یا به اصطلاح Disable کرده اند چیست ؟
 
مساله پنجم :
چنین به نظر می رسد که یک تحقیق رسانه ای در قالب پرونده خبری مورد نیاز می باشد تا اثبات گردد که این نماینده خود به صورت رسمی  یا غیر رسمی عضو شبکه های اجتماعی می‌باشد، یا خیر.
 
مساله ششم:
اگر به آمار اعضای شبکه های اجتماعی، مخاطبان شبکه های ماهواره ای نیز اضافه شود، قطعا این آمار در حالت کلی بالای پنج میلیارد نفر خواهد بود و با توجه فرمایشات این نماینده خبره مجلس خبرگان، که عنوان کرده است مخاطبان شبکه های ماهواره ای فاسد نیز بنده شیطان هستند. حال این سوال ایجاد می گردد که چرا صدا و سیما نیز همانند بنابه گفته این نماینده "شبکه های ماهواره ای فاسد" که فرهنگ غربی را ترویج می کنند، در نقطه مقابل موفق نشده است سبک زندگی ایرانی و فرهنگ اسلامی را در خارج از مرزها به ویژه غرب ترویج دهد.
 
مساله هفتم :
کسانی که همزمان عضو شبکه های اجتماعی و تماشاگر شبکه های ماهواره ای می باشند، حکم این افراد چیست ؟ آیا این افراد می توانند از بندگی کردن خالصانه  شیطان  به مقام اهریمنی  برسند؟
 
مساله هشتم :
حُکم افرادی که خود صاحبان و مدیران شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی هستند و خود نیز مخاطبان و کاربران این شبکه ها هستند چیست ؟ آیا این افراد خود شیطان هستند و خود پرستی می کنند؟

مساله نهم:
طبق ماده یک قانون جرایم رایانهای ، هرکس به طور غیرمجاز به دادهها یا سیستمهای رایانهای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده، دسترسی یابد، به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو محکوم خواهد شد. حال که اغلب نمایندگان مجلس در نرم افزارهای پیام رسان و شبکه های اجتماعی به اصطلاح فاسد همچون، تلگرام، واتساپ، توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب فعالیت دارند که البته عمده این شبکه ها نیز در ایران فیلترمی باشند و  قانون گذاران قانون شکنی کرده و با فیلترشکن در این شبکه ها فعالیت می کنند. چه حکمی دارد؟
 
مساله دهم :
مسئولانی که به اصطلاح چراغ خاموش و یواشکی عضو این شبکه ها شده اند و یواشکی شبکه های ماهواره ای را تماشا می کنند، بنده شیطان هستند یا بنده شیطون ؟
 
 در انتهای این یادداشت، این سوال اساسی مطرح می شود، طرح صیانتی که همچنان در حال کش و قوس و البته تعلیق  است، سرانجام  چه خواهد شد و توسط چه کسانی به تصویب خواهد رسید ؟

از اظهارات روشن و شفاف نماینده زنجان در مجلس خبرگان، چنین می توان استنباط کرد که با ‌توجه به اینکه اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کاربران پلتفرم های متنوعی در فضای مجازی هستند و بنا بر گفته این نماینده خبره که ادعا کرده است کاربران و مخاطبان شبکه های اجتماعی و ماهواره ای بنده شیطان هستند، حال شاید که باید، این بنده های شیطان، طرحی را تصویب نمایند، که‌ مردم را از کاربری و عضویت در شبکه های اجتماعی با هدف نجات مردم از شیطان پرستی منع نمایند، تا کاربران شیطنت به خرج نداده و  فساد برخی مسئولین را رسانه ای نکنند. که باشد از حقوق مسئولین در فضای مجازی صیانت شود.

خدایا چنان کن سرانجام کار ما خوشنود باشیم و تو رستگار...!!!
 
 
پ.ن :
 عبارت "خدایا چنان کن سرانجام کار، ما خوشنود باشیم و تو رستگار" گاف محمد صالحی رئیس ستاد معین انتخاباتی دکتر رئیسی در بوکان بوده که در حال حاضر نیز  معاون آموزش و پرورش این شهرستان می باشد. این مدیر شهرستان در دیدار با محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی از آقای استاندار خواسته بود که مدیران رسانهها و فضای مجازی کنترل شوند. (جهت مطالعه خبر مربوطه اینجا کلیک کنید)


نویسنده:  دکتر فرید حیدری 
فعال فرهنگی و رسانه ای 

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار