سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

کاربران شبکه های اجتماعی بنده شیطان هستند

کد خبر : 2412
22:00
1401/01/29


سونیوز: حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی،؛ نماینده مجلس خبرگان اظهار داشت: یکی از عوامل قدرتمندی امت اسلام طبق آیات جزء شانزدهم و طبق روایاتی که وجود دارد، وفای به عهد و پایبندی انسان ها به عهدی است که با خداوند بسته اند.


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ساماندهی فضای مجازی امری ضروری است چرا که همین فضای مجازی بستر عهد شکنی برخی از جوانان با خداوند متعال را فراهم می‌کند و در نهایت موجب تضعیف قدرت امت اسلام می‌شود.

وی افزود: اگر مومنان به عهد و پیمانی که با خدای خود بسته اند پایبند باشند قطعا قدرت پیدا خواهند کرد و حمایت و محبت الهی را کسب کرده و بر دشمنان پیروز خواهند شد.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: امت هایی که دچار نقض عهد بشوند و به پیمانی که با خداوند بسته اند خیانت کنند و عهدشکنی را پیشه خود سازند دچار ضعف، شکست و ذلت می‌شوند و مجبور خواهند شد که زیر سایه مستکبران و جنایتکاران زندگی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بر اساس آیات قرآن کریم قوم بنی اسرائیل پیمان و عهد الهی را فراموش نمودند به همین خاطر دچار غضب الهی شده و به آوارگی و بیچارگی افتادند و ضعف و شکست را متحمل شدند.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم کسانی که نقض عهد کنند و پیمان خود را با خداوند فراموش کنند و به نسیان دچار شوند در حقیقیت زمینه نسیان الهی را فراهم و کاری کرده اند که خداوند نیز آن‌ها را فراموش کند.

حاج ابوالقاسم در ادامه گفت: اگر امتی به عهد و پیمان خود وفادار باشد قطعا خداوند نیز به عهدی که با انسان ها دارد پایبند خواهد بود و وعده های خود را محقق خواهد نمود و انسان ها را از محبت و حمایت خود بهره مند خواهد ساخت.

وی افزود: مسئله وفای به عهد بسیار مهم است چرا که خداوند ۱۲۴ هزار پیامبر را ارسال نموده است که به انسان ها متذکر شوند به عهد و پیمان خود با خداوند وفادار باشند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: پیمان و عهدی که خداوند با انسان ها بسته است بر دو محور اصلی استوار است که اولین عهد خداوند با انسان ها این است که مطیع و عبد شیطان نباشند و فقط خداوند را عبادت کنند.

وی اظهار داشت: گوش دادن به سخنان شیطان در حقیقیت عبادت نمودن شیطان است همانگونه که کسی که سخنان خدا را گوش دهد عبادت خداوند را انجام داده است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: کسانی که به شبکه های ماهواره ای فاسد که فرهنگ غربی را ترویج می کنند گوش و دل سپرده باشند و در شبکه های فاسد اجتماعی عضو شوند در حقیقیت بنده شیطان شده اند و جزو عبادت کنندگان شیطان خواهند بود.

وی افزود: پیمان و عهد دوم خداوند با بندگان این است که فقط بنده و عبد خداوند باشیم و فقط به سخنان خداوند گوش بسپاریم و مقابل سخنان خداوند مطیع باشیم.

حاج ابوالقاسم خاطر نشان کرد: اگر گوش به فرمان خدا باشیم و از شیاطین دوری کنیم به عهد خود عمل کرده ایم و خداوند هم به عهد خود عمل خواهد کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ساماندهی فضای مجازی برای افزایش قدرت جامعه اسلامی امری ضروری است چرا که همین فضای مجازی بستر عهد شکنی برخی از جوانان با خداوند متعال را فراهم می‌کند و در نهایت موجب تضعیف قدرت امت اسلام می‌شود.

وی در پایان گفت: امتی که پایبند به عهد باشد از حمایت خداوند برخوردار می شود و پیروز و قدرتمند شده و مشمول عنایت و رحمت الهی قرار می گیرد و از اجر عظیم خداوند بهره مند خواهد شد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار