سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

«ورزش» دارویی قدرتمند برای درمان افسردگی

کد خبر : 2378
12:02
1401/01/27


یک بررسی جدید نشان می دهد ورزش می تواند در اختلال افسردگی حاد تغییر ایجاد کند.


به گزارش سونیوز، محققان ۱۵ مطالعه موجود را با داده‌های مربوط به ورزش و افسردگی تجزیه و تحلیل کردند و ارتباطی بین فعالیت بدنی و خطر افسردگی پیدا کردند. محققان تخمین زدند که تقریباً ۱۲ درصد از موارد افسردگی با مقدار مشخصی ورزش قابل پیشگیری است.

به گفته محققان به سرپرستی «سورن بریج» و «جیمز وودکاک» از دانشگاه کمبریج انگلستان، «فعالیت بدنی با فواید قابل توجهی برای سلامت روان مرتبط بود، حتی زمانی که فردی به اندازه توصیه‌های بهداشت عمومی ورزش نمی‌کرد.»

این مطالعه نشان داد افرادی که به مدت ۲.۵ ساعت در هفته پیاده روی تند انجام می‌دهند نسبت به افرادی که اصلاً ورزش نمی‌کنند در معرض خطر کمتر افسردگی قرار دارند.

۱۵ مطالعه تجزیه و تحلیل شده برای این مقاله جدید شامل بیش از ۱۹۱ هزار شرکت کننده در کل بود.

محققان دریافتند افرادی که نیمی از مقدار توصیه شده فعالیت بدنی را انجام می‌دادند، در مقایسه با بزرگسالانی که هیچ فعالیتی ندارند، ۱۸ درصد کمتر در معرض خطر افسردگی قرار دارند. خطر ابتلاء به افسردگی در افرادی که طبق ساعات توصیه شده ورزش می‌کردند، ۲۵ درصد کمتر بود.

به گفته محققان، حدود ۲۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان تحت تأثیر افسردگی هستند که علت اصلی بار بیماری‌های مرتبط با سلامت روان است و با مرگ زودرس ناشی از خودکشی و مشکلات سلامتی همراه است.

محققان تاکید می‌کنند مردم باید سعی کنند هر روز کمی تحرک داشته باشند. شاید پنج دقیقه یا ۱۰ دقیقه پیاده روی هم خوب باشد. برای افرادی که تمام روز می‌نشینند، می‌تواند دو دقیقه حرکت به ازای هر ۳۰ دقیقه، تحرک محسوب شود.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار