سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

بازگشت نمایندگان روسیه و اوکراین به میز مذاکره

کد خبر : 2320
14:31
1401/01/14


مذاکره کننده ارشد روسیه از بازگشت نمایندگان مسکو و کی یف به میز مذاکره خبر داد و اعلام کرد: مذاکرات این کشور با اوکراین که برای یافتن راه حل پایان بحران و جنگ دو کشور در جریان بود فردا ( دوشنبه) از سر گرفته خواهد شد.


به گزارش سونيوز، ولادیمیر مدینسکی مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات با اوکراین با اعلام این مطلب افزود که پیش نویس توافق صلح برای مطرح شدن در یک نشست سطح بالا آماده نیست.

وی با اشاره به اظهارات اوکراینی ها در مورد تمرکز عملیات نظامی روسیه در شرق و جنوب اوکراین اعلام کرد که موضع روسیه نسبت به شبه جزیره کریمه و دونباس تغییری نکرده است.

برغم اظهارات دیوید آرخامیا مذاکره کننده ارشد اوکراین در مذاکرات با روسیه مبنی بر اینکه ولودیمیر زلنسکی و ولادیمیر پوتین روسای جمهور اوکراین و روسیه به احتمال زیاد در ترکیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد، مدینسکی تصریح کرد که مذاکرات صلح پیشرفت کافی را برای مطرح شدن در نشست سران دو کشور نداشته است.

دور ششم مذاکرات میان هیات‌های روسیه و اوکراین با حضور رجب طیب اردوغان در دفتر کار ریاست جمهوری «دولما باغچه» در منطقه «بشیکتاش» استانبول برگزار شد.  

تاکنون ۶ دور مذکرات صلح میان کی‌یف و مسکو از زمان آغاز جنگ در پنجم اسفندماه به منظور برقراری آتش بس و رسیدن به توافقی بر سرخواسته‌های دو طرف برگزار شده است.

سه دور اول مذاکرات در منطقه مرزی «گومل» بلاروس و اوکراین در تاریخ‌های ۹ اسفند (۲۸ فوریه)، ۱۲ اسفند (۳مارس)، ۱۶ اسفند (۷مارس) برگزار و ۲ دور بعدی نیز در ۲۳ اسفند ماه (۱۴مارس) به صورت مجازی و اول فروردین ۱۴۰۱ (۲۱مارس) برگزار شده بود.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار