سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

بازگشت هواداران تراکتور و توافق اولیه با مدافع پرتغالی

کد خبر : 2318
14:21
1401/01/14


تیم فوتبال تراکتور در نخستین مصاف رسمی در سال جدید بعد از ظهر امروز یکشنبه در حالی از تیم مس رفسنجان میزبانی می کند که شرایط برای حضور تی تی ها در ورزشگاه بعد از حدود ۲۶ ماه فراهم شده و تراکتور در این بازی با حمایت نزدیک هواداران خود به دنبال کسب هر سه امتیاز است.


به گزارش سونيوز، آخرین بازی خانگی تراکتور در حضور تماشاگران در مصاف با مس کرمان در جام حذفی بود که با نتیجه چهار بر یک به سود تراکتوری ها خاتمه یافت و پس از آن این تیم پرطرفدار در ۳۴ بازی خانگی بدون تماشاگر رو در روی حریفان قرار گرفت که حاصل آن ۱۴ برد،  ۱۰ مساوی و ۱۰ باخت برای این تیم بود که برای تراکتوری که در خانه به هیچ تیمی باج نمی داد، آماری بسیار ضعیف و غیرقابل قبول محسوب می شود.

طبق اعلام سازمان لیگ، تراکتور در نخستین مصاف رسمی امسال می تواند از حمایت نزدیک ۳۰ درصدی هوادارانش در ورزشگاه بهره بگیرد و مسوولان این تیم از کادر مدیریتی گرفته تا فنی، حساب ویژه ای روی حمایت هواداران باز کرده اند و امیدوارند تراکتور بتواند با کمک هواداران به روزهای بد خود پایان دهد و با حفظ سهمیه لیگ برتری، برای فصل آتی و بازگشت به جایگاه واقعی برنامه ریزی درستی انجام دهند.

تراکتور با هواداران قدرتمندتر است

مدیرعامل باشگاه تراکتور با اشاره به بازگشت هواداران به ورزشگاه، اظهار کرد: این اتفاق نویدبخش روزهای خوب برای پرهواداراترین باشگاه آسیاست و به طور یقین تراکتور با هوادارانش قدرتمندتر می‌شود.

میر معصوم سهرابی افزود: باشگاه تراکتور از مدت‌ها قبل به دنبال آماده‌سازی بستر مورد نیاز برای حضور هواداران در ورزشگاه یادگار امام (ره) بود و آماده پذیرایی از هواداران در یادگار امام ره تبریز هستیم.

وی با تاکید بر اینکه آماده‌سازی ورزشگاه یادگار امام (ره) کار جهادی و شبانه‌روزی بود، افزود: با مساعدت استاندار آذربایجان شرقی، پیگیری باشگاه و همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان و شهرداری تبریز، تمامی اقدامات لازم برای رفع نواقص ورزشگاه یادگار امام(ره) همچون نصب گیت‌های الکترونیکی مورد نیاز برای حضور هواداران در ورزشگاه، انجام شده است.

سهرابی با بیان اینکه حضور هواداران انرژی مضاعفی به تراکتور می‌دهد، افزود: پرشورها پس از دو سال کنار تیم محبوبشان خواهند بود.

وی در مورد نحوه فروش بلیط بازی دو تیم تراکتور و مس، بیان کرد: هواداران می‌توانند از طریق لینک مستقیم ticket.tractor-club.com نسبت به خرید بلیط بازی اقدام کنند.

بلیط فروشی از ساعت ۱۲ روز جمعه (۱۲ فروردین) تا ساعت ۱۴ روز یکشنبه (۱۴ فروردین) ادامه خواهد داشت و فروش دستی و اینترنتی در ورزشگاه انجام نخواهد شد از این رو هوادارانی که موفق به خرید بلیط نشده‌اند، از حضور در ورزشگاه اجتناب کنند.

درب‌های ورزشگاه ساعت ۱۸ روز بازی به روی هواداران باز می‌شود و داشتن کارت واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی برای حضور در ورزشگاه الزامی است.

سه امتیاز بازی را با کمک هواداران می گیریم

سرمربی تراکتور نیز حضور هواداران در ورزشگاه را امتیازی مهم و بزرگ برای تیم عنوان و در نشست خبری قبل بازی با مس رفسنجان بر آن تاکید کرد.

«ارطغرول ساغلام» با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان به تمام مسلمانان، گفت: پس از بازی فردا، به دلیل برگزاری لیگ قهرمانان آسیا که با ماه رمضان مصادف شده است، بازی‌ها به مدت یک ماه تعطیل خواهد بود.  

وی ادامه داد: با مدنظر قراردادن تعطیلات اخیر، تنها یک بازی در طول ۴۵ روز انجام خواهیم داد که این موضوع برای مربیان، بازیکنان، هواداران و تمامی افراد فعال در زمینه فوتبال، ناخوشایند است.

ساغلام با تاکید بر اینکه تداوم و استقرار دو فاکتور مهم برای موفقیت در فوتبال است، گفت: به همین دلیل متولیان امر باید راهکاری برای تعطیلات طولانی مدت پیدا کنند.  

وی افزود: تیم مس رفسنجان را آنالیز کرده‌ایم و این تیم ویژگی‌های برجسته‌ای دارد؛ به عنوان مثال دو بازیکن این تیم از نظر گلزنی و پاس گل جزو بهترین‌های لیگ برتر هستند که به این موضوع باید دقت شود. این تیم در کنار نقاط قوت، نقاط ضعفی هم دارد که سعی کرده‌ایم تشخیص دهیم.  

سرمربی تیم فوتبال تراکتور خاطرنشان کرد: فردا سعی خواهیم کرد جلوی نقاط قوت حریف را بگیریم و از نقاط ضعف‌شان، به نفع خودمان استفاده کنیم.

وی در خصوص مصدومان و محرومان تیمش، بیان کرد: اکبر ایمانی، سعید واسعی و رضا دهقانی مصدوم هستند و هادی محمدی نیز از بازی با مس محروم است.  

ساغلام با بیان اینکه بازی با مس برای ما روز متفاوتی است، اظهار کرد: پس از مدت‌ها در ورزشگاه یادگار امام و مقابل هواداران پرشورمان بازی خواهیم کرد که این موضوع به ما هیجان می‌دهد. در فوتبال ایران و تبریز، استادیوم یادگار امام و طرفداران پرشور تراکتور استثنایی هستند.

مسوولان تراکتور پس از آنکه متوجه شدند عدم تقویت تیم به سقوط آن به لیگ پایین تر خواهد شد هدایت تیم را به ساغلام سپردند و چند بازیکن در نیم فصل زمستانی به ترکیب تیم اضافه کردند که البته این شوک به تیم تاکنون نتیجه نداده از این رو ارطغرول ساغلام به دنبال تقویت مجدد تیم و بهره گیری از تجربیات و انرژی چند بازیکن جدید در ترکیب این تیم است.

تراکتور در حال حاضر می تواند یک بازیکن سهمیه آزاد بزرگ‌سال و دو سهمیه زیر ۲۳ سال جذب کند.
ساغلام با توجه به ضعف‌های دفاعی تیمش، معتقد است که در دفاع باید از بازیکن با تجربه استفاده شود و بر همین مبنا تراکتوری ها بعد از بازی با آلومینیوم در سال گذشته به سراغ جذب تیاگو فریرا مدافعه پرتغالی رفتند.

این بازیکن که مورد توجه ساغلام است پس از استعلام از فدراسیون فوتبال، برایش بلیت تهیه شده و وی طی روزهای آتی به تبریز می آید تا شرایط را مذاکره کند.

سرمربی تراکتور همچنین فیلم بازی‌های چند بازیکن زیر ۲۳سال را دیده و در مدت زمان تعطیلی لیگ، یک بازیکن بازیساز و یک مهاجم زیر ۲۳سال جذب خواهد کرد.
 

بازیکن پرتغالی در راه تراکتور/ تیاگو فریرا کیست؟

تیاگو فریرا مدافع ۲۸ ساله اهل پرتغال است که توافق ابتدایی با او صورت گرفته است و این بازیکن برای انجام مذاکرات نهایی و پشت سر گذاشتن تست‌های پزشکی در تبریز حضور می‌یابد.

فریرا سابقه بازی در تیم‌های پایه پورتو، پورتو ب، زولته وارخم در لیگ بلژیک، اونیائو پرتغال، یونیورسیتاتیا کرایووا در لیگ برتر رومانی و ام‌تی‌کی بوداپست در لیگ برتر مجارستان را در کارنامه دارد.

این بازیکن سال‌ها در تیم‌های ملی پایه پرتغال بازی کرده و چهار گل نیز به ثمر رسانده است.

وی در حال حاضر بازیکن آزاد است و می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد به تراکتور بپیوندد که امیدواریم بتواند ضعف های دفاعی تراکتور را پوشش دهد.

تیم فوتبال تراکتور در حال حاضر با ۱۷ امتیاز از ۲۳ بازی در رده سیزدهم جدول قرار گرفته و ساعت ۲۰.۳۰ امشب در ورزشگاه یادگار امام پذیرای تیم مس رفسنجان خواهد بود.

دیدار رفت دو تیم در رفسنجان با ۳ بر ۲ به سود تیم میزبان خاتمه یافته بود.

بر اساس اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال، عباس راکی قضاوت دیدار تیم‌های تراکتور و مس رفسنجان را برعهده دارد و محسن سلطانی، مهدی سیفی و فرزاد منصوری نیز وی را در امر قضاوت یاری خواهند کرد.

فریدون اصفهانیان نیز به عنوان ناظر این بازی انتخاب شده است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار