سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

ادامه سیلاب‌های مرگبار استرالیا؛ به تخلیه برخی مناطق منجر شد

کد خبر : 2310
12:29
1401/01/09


بارش شدید باران برای دومین بار متوالی در ماه اخیر در برخی مناطق شرق استرالیا که تاکنون ۲۳ نفر تلفات داشته، سبب صدور دستور تخلیه هزاران منازل مسکونی در این مناطق شد.


به گزارش سونيوز، بارش شدید باران امروز سه‌شنبه شرق استرالیا را فرا گرفت و منجر به تخلیه هزاران منزل مسکونی برای دومین بار در ماه جاری شد. مقامات هشدار داده اند که بارش شدید باران احتمالا تا ۲۴ ساعت آینده نیز ادامه یابد.

اگرچه شمار قربانیان سیل جدید تاکنون دو نفر اعلام شد، اما به دلیل بارش شدید باران در اوایل ماه مارس (اواسط اسفند) در چندین شهر در شمال نیو ساوت ولز و جنوب شرقی کوئینزلند دستکم ۲۱ نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند.

در حالیکه تلاش ها برای بازگشت به حالت طبیعی در این شهرها ادامه دارد، اداره هواشناسی امروز سه‌شنبه نسبت به وقوع سیلاب‌های ناگهانی در امتداد ساحل شمالی نیو ساوت ولز هشدار داد. اداره هواشناسی اعلام کرده است که احتمالا در برخی مناطق طی ۶ ساعت بارندگی تا ۳۰۰ میلی متر (۱۲ اینچ) آب باران جمع شود. از این رو دستور تخلیه ساکنان این مناطق صادر شده است.

تصاویر تلویزیونی ارسال شده از این مناطق نشان می دهد که ساکنان پیش از تخلیه منازل خود، کیسه‌های شن را از اداره خدمات اضطراری تحویل می‌گیرند. وزارت دفاع اعلام کرده است که نزدیک به سه هزار و ۳۰۰ پرسنل نظامی برای کمک به تخلیه ساکنان در مناطق سیل زده باقی خواهند ماند.

تابستان امسال (زمستان نیم کره شمالی) در سواحل شرقی استرالیا برای دومین سال متوالی تحت الگوی آب و هوایی لا نینا (La Nina) قرار داشت که همراه با افزایش بارندگی بوده و سبب شد تا بسیاری از رودخانه‌ها قبل از آخرین بارندگی ها ظرفیت شان تکمیل شود. داده‌های رسمی نشان می‌دهد که برخی مکان‌ها در یک دوره ۲۴ ساعته تا ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه به وقت محلی حدود ۲۸۰ میلی‌متر باران داشته اند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار