سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی ۱۰۰ درصد افزایش یافت

کد خبر : 2306
13:30
1401/01/08


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: بازدید از جاذبه های گردشگری این استان طی ایام سپری شده از نوروز نسبت به پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافت.


به گزارش سونيوز،احمد حمزه زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۰۰ هزار نفر از اماکن دیدنی استان اعم از موزه ها، مراکز تفریحی و باستانی و اماکن گردشگری آذربایجان شرقی بازدید کرده اند که با توجه به تعطیلی دو ساله صنعت گردشگری به خاطر کرونا، آمار قالب توجهی به شمار می رود.

وی از اقامت ۸۶ هزار مسافر نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا هفتم فروردین ۱۴۰۱ در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: این میزان مسافرپذیری در استان نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۳۰ درصدی را نشان می دهد.

حمزه زاده اضافه کرد: بر این اساس تاکنون تعداد ۶۲ هزار نفر از موزه های استان بازدید کرده اند که این رقم افزایش ۲.۷ برابری را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در بین موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی آذربایجان شرقی که طی روزهای اخیر و ایام تعطیلات نوروزی مورد بازدید قرار گرفته اند، کلیسای سنت استپانوس در رتبه اول و موزه‌های آذربایجان و قاجار در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی استان در ۱۵ شهرستان با محوریت مسجد کبود تبریز در حال برگزاری است و تا پایان تعطیلات نوروزی پذیرای گردشگران و میهمانان هستند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار