سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

ماشین‌سازی تبریز به دنبال دومین برد فصل

کد خبر : 2304
13:18
1401/01/08


هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ آزادگان چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود و تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز در این هفته با هدف کسب سه امتیاز و دشت دومین برد فصل خود به مصاف ویستا توربین تهران می‌رود.


به گزارش سونيوز، رقابت های لیگ دسته یک که با حضور ۱۸ تیم در جریان است رفته رفته حساس تر می شود و پیکارها در بالای جدول برای صعود و در انتهای جدول برای بقا وارد مراحل مهم و هیجان انگیز شده است.

ملوان، مس کرمان و ارمان گهر از جمله تیم های بالای جدولی هستند که رقابتی تنگاتنگ با حریفان برای صعود به لیگ برتر دارند و در مقابل تیم های ماشین سازی تبریز، شاهین شهرداری بوشهر، رایکا و استقلال ملاثانی و شمس آذر قزوین برای بقا در لیگ برتر تلاش می کنند و در ۱۲ هفته تا پایان رقابت های لیگ آزادگان، تمامی بازی ها حکم فینال برای این تیم ها دارد.

تیم فوتبال ماشین سازی تبریز پس از سقوط به این دسته از رقابت ها و با توجه به مشکلاتی عدیده ای که این تیم در فصل های اخیر با آن روبروست از همان ابتدا یکی از گزینه ها سقوط به لیگ پایین تر لقب گرفت و به رغم تغییرات فراوان در کادر مدیریتی و فنی، بهبودی در نتایج آن حاصل نشد و این تیم در حال حاضر به انتهای جدول رده بندی چسبیده است.

پس از آنکه علی ابراهیمیان به عنوان سرمربی بر سر تیم قرار گرفت روند و کیفیت بازی اش تغییر کرد و ماشین سازان در چند بازی در لحظات پایانی نتیجه برده را با تساوی عوض کردند تا اینکه در بازی هفته بیست و دوم و در مصاف با قشقایی، سبزپوشان تبریزی با نتیجه یک بر صفر میزبان خود را شکست دادند و اولین برد را جلوی نام خود در جدول رده بندی ثبت کردند.

همانطور که گفته شد ماشین سازی در این فصل مشکلات بسیاری دارد از نبود مالک مشخص گرفته تا تغییرات متعدد در تیم، اما بسته بودن پنجره این تیم در این فصل از رقابت های لیگ یک و حضور بسیاری از بازیکنان این تیم در سه سطح از مسابقات کشوری شامل لیگ یک، امید و جوانان، تیم ریشه دار تبریزی را در مصاف با حریفان خلع سلاح کرده و شانس این تیم برای بقا را به حداقل ممکن رسانده است.

البته ماشین سازی بازیکنان جوان و جویای نام بسیاری دارد و ۶ بازیکن از این تیم به دلیل درخشش در مسابقات لیگ کشوری، به تیم ملی امید دعوت شده بودند، این بازیکنان با اندکی حمایت و پشتیبانی که در حال حاضر میزان آن صفر است، می توانند روزهای خوبی را برای این تیم رقم بزنند و از سقوط آن به دسته دو و تحقیر شدن بیش از حد آن جلوگیری کنند.

ماشین سازی در این هفته از رقابت ها این شانس را دارد تا با کسب برتری، در کنار تجربه دومین برد فصل، خود را یک پله نیز بالاتر بکشد، این تیم در این هفته میزبان ویستا توربین است و اگر بتواند این تیم را شکست دهد و در مقابل تیم شاهین شهرداری بوشهر نتیجه مصاف با استقلال خوزستان را واگذار و یا مساوی کند، ماشین سازان با ۱۲ امتیاز جای تیم بوشهری را در رده هفدهم خواهند گرفت.

نتیجه بازی رفت تیم های ماشین سازی و ویستا توربین در تهران با نتیجه ۴ بر یک به سود تیم تهرانی خاتمه یافته و استقلال خورستان سه بر صفر شاهین شهرداری بوشهر را برده بود.

خلاصه کلام اینکه، اگر ماشین سازی در فصل قبل که در لیگ برتر بود به افرادی که در فوتبال اهلیت دارند سپرده می شد و یا در آغاز این فصل رقابت های لیگ یک، جلوی این اشتباه گرفته می شد به چنین سرنوشتی دچار نمی شد.

برنامه بازی های هفته بیست و سوم لیگ آزادگان که چهارشنبه دهم فروردین در شهرهای مختلف برگزار می شود به شرح زیر است: 

آرمان گهر - رایکا بابل،  شهرداری همدان - قشقایی شیراز،  خوشه طلایی ساوه - خیبر خرم آباد،  شمس آذر قزوین - پارس جنوبی جم،  سایپا - مس شهر بابک،  ماشین سازی تبریز - ویستاتوربین تهران،  ملوان - شهرداری آستارا،  شاهین شهرداری بوشهر - استقلال خوزستان و استقلال ملاثانی - مس کرمان

در جدول رده بندی این رقابت ها ملوان با ۴۷، مس کرمان با ۴۶ و آرمان گهر با ۳۹ امتیاز در رده های اول تا سوم و تیم های شمس آذر قزوین با ۲۳، استقلال ملاثانی با ۲۲، رایکا بابل با ۲۰،  شاهین شهرداری بوشهر با ۱۰ و ماشین سازی تبریز با ۹ امتیاز در رده های چهاردهم و تا هجدهم قرار دارند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار