سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

استاندار: مدارس و دانشگاه‌های آذربایجان شرقی از ۱۴ فروردین باز است

کد خبر : 2288
13:20
1401/01/06


استاندار آذربایجان شرقی گفت: همه مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌های استان از ۱۴ فروردین ماه جاری فعال خواهند بود و هیچ مرکزی حق تعطیلی ندارد.


به گزارش سونیوز، عابدین خرّم روز شنبه در جسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و آموزش های غیرحضوری موجب خسارت شدید از لحاظ علمی شده است.

وی همچنین با اشاره به آمار تردد مسافران نوروزی به استان گفت: با توجه به بهبود وضعیت آب و هوایی استان پیش بینی می شود آمار مسافران نوروزی در هفته جاری فزایش یابد که ضروری است تمام ستادها در حوزه سلامت و کنترل مسافران فعال تر شوند.

خرّم با تاکید بر اینکه باید میزبان خوبی برای مسافران باشیم، ادامه داد: کنترل جاده ها و ورودی شهرها باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا سلامتی مسافران در جاده ها تا حد ممکن تضمین شود.

وی گفت: با وجود تغییرات آب و هوایی و بارش برف در استان میزان مسافران نورزی به آذربایجان شرقی تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هتل ها و مراکز اقامتی و همچنین سامانه های حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی، افزود: اگر پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت شود بعد از تعطیلات نوروزی با پیک کرونا مواجه نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه به بیش از ۸۰ درصد مردم استان ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند، اضافه کرد: با تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان مخالفم و باید اقدامات اقناعی برای افزایش میزان واکسیناسیون در استان انجام گیرد.

خرّم از رسانه ها درخواست کرد بیش از پیش اقدامات تبلیغی و ترویجی برای اقناع مردم جهت دریافت واکسن انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، گفت: از لحاظ تامین کالای اساسی در استان مشکلی نداریم، تمامی انبارها پر و دسترسی آسان مردم به مایحتاج و نیازمندی هایشان فراهم است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار