سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

هفت بازی مهم و سرنوشت ساز تراکتور تا پایان لیگ

کد خبر : 2287
12:35
1401/01/04


تیم فوتبال تراکتور که در این فصل از رقابت ها یکی از بدترین و ضعیف ترین شرایط از همه نظر را تجربه می کند، تا پایان رقابت های فصل جاری هفت بازی مهم و حساس پیش رو دارد که نتایج آنها، تکلیف این تیم در لیگ برتر و بقا و یا سقوط آن را مشخص خواهد کرد.


به گزارش سونيوز، نتایج بدی که تراکتور در این فصل به ویژه در ۱۳ هفته گذشته گرفته، به غیر از خود باشگاه و بازیکنان، همه علاقه مندان این تیم را به فکر انداخته و هواداران این تیم این روزها بازی های این تیم و امتیازات و نتایج بازی های باقیمانده و اما و اگرهای احتمالی را بررسی می کنند.

از آخرین برد تراکتور در لیگ برتر ۱۳ بازی می گذرد و این تیم در حال حاضر در منطقه سقوط و در جمع چهار تیم پایین جدول قرار گرفته است.

اگر روند ۱۳ بازی گذشته تراکتور در هفت بازی باقیمانده   ادامه دار باشد، قطعا تراکتور یکی از ۲ تیم سقوط کننده به لیگ یک خواهد بود.

تراکتور در ۱۳ بازی قبلی  خود، هفت باخت و ۶ تساوی داشته و میانگین امتیاز برای هر بازی  آن زیر نیم امتیاز بوده است و ادامه این روند در بازی های پیش رو به منزله وداع این تیم با لیگ برتر و سلام به لیگ یک خواهد بود.

فاصله امتیازی این تیم با تیم های پشت سری نیز به حداقل رسیده و یک لغزش و باخت از سوی تراکتور، سقوط این تیم به رده های پایین تر از سیزدهمی را رقم خواهد زد.

تراکتور در این فصل کمی هم خوش شانس بوده و سه تیم پایین تر از آن در هفته های اخیر امتیازات زیادی از دست داده اند، اما روند رو به رشدی نسبت به تراکتور داشته اند و در حال حاضر اختلاف امتیاز آنها با تراکتور چهار امتیاز  و کمتر از آن است.

۲۳ هفته از فصل جاری لیگ برتر گذشته و تراکتور در این مدت چنگی به دل نزده است و همه انتظارات معطوف هفت بازی باقیمانده شده و هر بازی حکم فینال برای تراکتور را دارد و باختن و از دست دادن امتیاز در این بازی ها برای تراکتور ممنوع است.

تراکتور هفت بازی پیش رو دارد که چهار تای آن در تبریز و سه بازی در خارج از تبریز انجام می شود؛  احتمالات نشان می دهد تراکتور دست کم باید تمام ۱۲ امتیاز بازی های خانگی را بگیرد تا در حاشیه امن قرار گیرد.

این تیم در تبریز از تیم های مس رفسنجان، هوادار، پرسپولیس و فجر پذیرایی می کند که فجر رقیب مستقیم تراکتور در جدال برای فرار از منطقه خطر است.

تراکتور در خارج از خانه نیز به مصاف تیم های نفت مسجد سلیمان، ذوب آهن و نساجی می رود و در این بازی ها, نفت رقیب مستقیم تراکتور در منطقه سقوط است.

تراکتور در بازی های رفت در مصاف با این تیم ها، یک برد، دو مساوی و چهار باخت داشته و حاصل امتیازات این تیم از این بازی ها، پنج امتیاز بوده و اگر دور برگشت نیز این نتایج تکرار شود, به طور یقین  تراکتور سقوط خواهد کرد؛ از این رو این تیم با تمامی داشته هایش باید با هدف کسب حداقل کسب ۱۲ امتیاز وارد میدان شود.

برنامه بازی های تراکتور از هفته ۲۴ تا ۳۰ به ترتیب با مس رفسنجان در تبریز، با نفت مسجد سلیمان در خارج از خانه، با هوادار در تبریز، با ذوب آهن در اصفهان، با پرسپولیس در تبریز، با فجر سپاسی در تبریز و با نساجی در مازندران خواهد بود.

این در پایان هفته بیست و سوم فصل جاری لیگ برتر با ۱۷ امتیاز در رده سیزدهمی قرار دارد و ۱۴ فروردین در تبریز از مس رفسنجان میزبانی می کند.

تمرینات این تیم پس از باخت مقابل آلومینیوم اراک در هفته بیست و سوم به مدت ۶ روز تعطیل شد و از فردا چهارم فروردین از سرگرفته می شود.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار