سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

کشف ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق توسط مرزبانی

کد خبر : 2278
20:37
1401/01/01


فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از کشف ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در سال گذشته توسط نیروهای مرزبانی در استان های مختلف خبر داد.


به گزارش سونیوز، سردار احمدعلی گودرزی عصر دوشنبه در بازدید از مرز زمینی آستارا گفت: نیروهای مرزبانی در زمینه حفظ حقوق بیت المال و برای تقویت پایه های تولید ملی با قاچاق کالا مبارزه بی امان می کنند و پایش شبانه روزی مرز از لحاظ تصویری، زمینی، هوایی و بصورت هوشمند تقویت شده است.

وی افزود: کشور ایران ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی دارد و در پی تاکیدات رئیس جمهور در زمینه آزادسازی سواحل در حوزه دریابانی با هماهنگی مقام قضایی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: از استانداران و فرمانداران انتظار داریم در زمینه تقویت و انسداد مرز در قالب کارگروه ویژه مرز همت کنند و در همین راستا دوربین هایی روی البسه مرزبانان با هدف نظارت و کنترل دقیق مرز و ارزیابی صحت عمل همکاران مرزبانی نصب شده است.

سردار گودرزی گفت: با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی و پیش بینی ورود گردشگران به گیلان، امکانات امداد و نجات دریابانی به اندازه کافی تامین شده است و آمادگی در نیروها برای برقراری امنیت در ساحل و دریا وجود دارد و اواخر سال گذشته هم تعدادی خودروهای عملیاتی و همچنین تعدادی شناور به استانهای ساحلی اختصاص یافت.

فرمانده مرزبانی افزود: ارتباط و هماهنگی خوبی در حوزه معاهدات مرزی و تسهیل در تردد خودروها بین مرزبانی ایران و جمهوری آذربایجان شکل گرفته است و از رودخانه آستاراچای هم مرزنشینان استفاده می کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است و با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار