سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

تلاش راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی ۶۰ روستای آذربایجان‌شرقی ادامه دارد

کد خبر : 2277
20:32
1401/01/01


معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی ۶۰ روستای استان که به دنبال بارش برف روز گذشته بسته شده است، ادامه دارد.


به گزارش سونیوز، غلامرضا رسول زاده، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه به دنبال بارش برف و کولاک روز گذشته راه ارتباطی ۱۶۰ روستای استان بسته شده بود، افزود: روز گذشته با تلاش راهداران راه ارتباطی ۱۰۰ روستا بازگشایی شد و تلاش می شود تا پایان امروز راه ارتباطی بقیه روستاها نیز که بیشتر آن ها در مناطق کوهستانی و سخت عبور واقع هستند، بازگشایی شود.

وی اظهار داشت: عمده این روستاها در شمال شرق استان و در شهرستان های اهر، کلیبر، ورزقان و خداآفرین قرار دارند و هم اکنون فعالیت راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها متمرکز شده است.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی راه های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و تردد در آن ها به صورت روان و بدون هیچ مشکلی در جریان است.

رسول زاده، ادامه داد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان برای ادامه بارش پراکنده در چند روز آینده و شلوغی جاده ها، مسافران و رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت با خود زنجیرچرخ، تجهیزات زمستانی و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.

 وی راه های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام و یادآوری کرد: مردم و مسافران در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

به گزارش سونیوز، آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار