سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

مقام آمریکایی: آمریکا شاهد افزایش فعالیت دریایی روسیه در شمال دریای سیاه است

کد خبر : 2276
20:27
1401/01/01


یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اعلام کرد که این کشور شاهد افزایش فعالیت دریایی روسیه در شمال دریای سیاه است.


به گزارش سونیوز، این مقام گفت که واشنگتن معتقد است برخی از گلوله باران های اطراف شهر اودسا در اوکراین از سوی ناوهای جنگی روسیه انجام شده است، اما هنوز نشانه ای از حمله احتمالی نیروی دریایی روسیه به اودسا وجود ندارد.

"سی ان ان" نوشت: این مقام آمریکایی افزود که روسیه بیش از دوازده کشتی جنگی شامل ناوهای عملیات آبی خاکی، نیروهای زمینی، یک مین روب و قایق های گشتی در شمال دریای سیاه مستقر کرده است.

این مقام خاطرنشان کرد که طبق ارزیابی های آمریکا، نیروهای روسیه به اهداف خود در کنترل مراکز جمعیتی دست نیافته اند و از زمان شروع تهاجم تنها شهرهای ملیتوپل، بردیانسک و خرسون را تصرف کرده و نتوانسته اند شهرهای خارکف، ماریوپل و یا کی یف را در یک هفته گذشته به کنترل  خود درآورند.

به گزارش سونیوز،روسیه پنجم اسفندماه و بدنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک  و با انتقادی که ولادیمیر  پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش از آن و در دوم اسفند  از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد. کی یف خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو شده بود، اما اکنون ولودیمیرزلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از موضع خود مبنی بر پیوستن به ناتو عقب نشسته و به صراحت اعلام کرد که کشورش به این پیمان که  ابزاری نظامی برای واشنگتن قلمداد می شود، نخواهد پیوست.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار