سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

سهم تراکتورسازی ایران از بازار قطعات کشور هفت درصد افزایش یافت

کد خبر : 2266
12:42
1400/12/25


مدیرعامل شرکت بازرگانی و خدمات پس از فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: سهم تراکتورسازی ایران از تامین نیاز کشاورزان به قطعات ماشین آلات کشاورزی هفت درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و از رقم ۱۱ به ۱۸ درصد رسیده است.


به گزارش سونیوز، رامین خلعت بری روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: این افزایش درصدی سهم بازار، زمینه را برای رشد فروش قطعات تراکتورسازی فراهم آورده است، به طوری که رقم فروش قطعات  از یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در سال گذشته به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به آمار و ارقام فروش سال ۱۳۹۹ و سال جاری از رشد بیش از ۷۶ درصدی رقم فروش خبر داد و تاکید کرد: تا این لحظه بیش از ۹۳ برنامه پیش‌بینی شده برای بخش فروش قطعات تراکتور محقق شده است.

خلعت بری افزود: باتوجه به سیاست های مدیریتی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از نیمه دوم امسال شرکت بازرگانی گام هایی را برای حضور در بازارهای جهانی برداشتیم، به طوری که با صادرات حدود هشت میلیارد ریالی قطعات به کشورهای تاجیکستان، عراق و سودان، ارزیابی‌هایی برای توسعه‌ این بازار در سال های آتی را داشتیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی و خدمات پس از فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از بخش خدمات پس از فروش حوزه ماموریت خود به عنوان یکی از اساسی‌ترین اهداف تراکتورسازی یاد و تاکید کرد: فعالیت خدمات پس از فروش تراکتورسازی ایران توسط ۱۸۸ نمایندگی این مجموعه پشتیبانی می‌شود که بزرگترین و تنها شبکه خدمات پس از فروش کشور در بحث ماشین آلات کشاورزی است.

وی ضمن یادآوری گارانتی دو ساله تراکتورهای تولیدی در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران افزود: علاوه بر گارانتی دو ساله، سه مورد سرویس نیز به صورت رایگان به تمامی تراکتورهای تولیدی در گروه داده می‌شود که طی امسال حدود ۳۶ هزار مورد سرویس رایگان برای تراکتورهای ارائه شده به کشاورزان داده شد که این رقم نیز در مقایسه با سال گذشته رشد نزدیک به ۱۹ درصدی داشته است.

 خلعت بری، تعداد تراکتورهایی را که امسال مشمول گارانتی می‌شدند، ۴۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه اعلام و اضافه کرد: این تعداد تراکتور شامل محصولاتی می‌باشد که طی امسال و سال گذشته و با در نظر گرفتن گارانتی دو ساله به کشاورزان ارائه شده است.

به گزارش سونیوز، شرکت تراکتورسازی ایران، سازندهٔ انواع تراکتور، کامیونت و ابزار در تبریز است؛ این شرکت ظرفیت تولید سالانه حداقل ۲۰ هزار دستگاه تراکتور، ۳۰ هزار دستگاه موتور دیزلی، ۳۳ هزار تن انواع قطعات آهنگری و ۵۴ هزار تن انواع قطعات ریخته‌گری را دارد.

شرکت تراکتورسازی ایران در سال ۱۳۴۷ به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شد و در ادارهٔ ثبت شرکت‌ها در تبریز به ثبت رسید؛ در سه‌ماههٔ آخر سال ۱۳۴۸ کار ساخت تراکتور با مونتاژ تراکتورهای یونیورسال رومانی با قدرت ۶۵ اسب بخار شروع به کار کرد.

در سال ۱۳۵۴ نخستین تراکتورهای MF (مسی فرگوسن) در چهار نوع به بازار عرضه شد؛ شرکت‌های آهنگری، موتورسازان و ریخته‌گری در سال ۱۳۶۶ از این شرکت تفکیک شدند و در سال ۱۳۷۳ نیز کارگاه ابزارسازی این کارخانه مستقل شد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار