سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

دیدار رییسی از روسیه جزو پُربارترین سفرهای مقام‌های کشور است

کد خبر : 2232
17:05
1400/12/16


مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سفر اخیر رییس جمهوری به روسیه، یکی از پُربارترین و حکیمانه‌ترین سفر شخصیت‌های سیاسی کشورمان در ۴۰ سال گذشته محسوب می‌شود.


به گزارش سونيوز، حمیدرضا مقدم‌فر، ظهر دوشنبه در چهارمین دوره از سلسله مباحث "جهاد تبیین" که به همت فرماندهان جنگ نرم نهضت استادی بسیج اصفهان برگزار شد، با اشاره به ترفند دشمن برای بی‌ارزش جلوه دادن این سفر افزود: دشمن با برنامه‌های از پیش تعیین شده خود کوشید این سفر را در نظر افکار عمومی ناچیز و نامعقول نشان داد.

وی ادامه داد: استقبال "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه از آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و مذاکرات سه ساعت و نیمه آنها نشانه یک سفر پُربار است که در جریان آن پوتین اعلام کرد برای رفع تمام نیازهای ایران در خدمت هستیم.

مقدم‌فر به استقبال تحقیرآمیز پوتین از مقام‌های ترکیه و آلمان اشاره کرد و گفت: مدت مذاکره رییس جمهوری روسیه با همتای ترکش در حد ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت بود و هنگام مذاکره با مقام‌های آلمان نیز شاهد بازی پوتین با سگ خود بودیم.

وی نپذیرفتن انجام تست کرونا در کشور روسیه از سوی رییس جمهوری ایران را دلیل دور نشستن رییسان جمهوری دو کشور از یکدیگر اعلام کرد و گفت: نماز خواندن رییس جمهوری در کاخ کرملین، امتیاز سفر رییسی به روسیه بود که با استقبال رییس مجمع مسلمانان این کشور نیز مواجه شد.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران همچنین گفت: جنگ شناختی، آخرین ورژن جنگ نرم است و در حالی که ما هنوز در مرحله جنگ روانی متوقف شده‌ایم، دشمن از این مرحله عبور کرده و وارد جنگ شناختی و ادراکی شده است.

وی تصریح کرد:در راستای جنگ ادراکی و شناختی باید چگونگی مدیریت ادراک جامعه و افکار عمومی را بدست بگیریم.

مقدم‌فر گفت: جنگ شناختی یک پدیده علمی مبتنی بر علوم شناختی است که با استفاده از هوش مصنوعی و درگیر کردن عرصه‌های فکری، مغز و عصب شناختی، جامعه را هدایت می‌کند و در این نوع جنگ باید دانست چگونه فکر، مغز و اندیشه مردم را تحت تاثیر قرار داد تا آنگونه که ما می‌خواهیم، بیندیشند.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: دشمن برای تسلط بر افکار عمومی، ابتدا ذهن‌ها را خالی می‌کند و سپس خوراک فکری خود را به آنها می دهد.

به گفته مقدم فر، پاسخ بموقع برای رفع شُبهات و سووالات می تواند نقش موثری در هدایت اذهان عمومی ایفا کند.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، جهاد تبیین را آغاز کرده‌اند و ما همچنان در مرحله سخنرانی و جست وجو برای یافتن مقالات و معانی کلمه تبیین هستیم، افزود: از نظر ایشان، تنها راه مقابله جنگ هیبریدی، جهاد تبیین در تمام حوزه‌های اقتصادی، سایبری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

مقدم‌فر با بیان اینکه از مهر امسال جهاد تبیین در دستور کار قرار گرفته است که از آن می‌توان بعنوان "باطل‌السحر جنگ هیبریدی" نام برد،  ادامه داد: در جنگ هیبریدی، دیگر پدافند(دفاعی) پاسخگو نیست و باید به عرصه آفند(تهاجمی) وارد شد.

"جنگ هیبریدی" یا جنگ ترکیبی به راهبرد نظامی پیچیده‌ای اطلاق می‌شود که ترکیبی از نبردهای متعارف، نامتعارف، سایبری، روانی و اطلاعاتی را در خود جای می‌دهد. در واقع طیف گسترده‌ای از ابزارهای متعدد به شیوه متقارن یا نامتقارن در این نوع جنگ که نبردی غیرخطی به شمار می‌رود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش سونيوز، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، آن بیعت شگفتی‌ساز را یک نقطه عطف خواندند و با تأکید براینکه عامل ماندگاری، استمرار و اثرگذاری آن حرکت بزرگ و تاریخساز یک کار رسانه‌ای و روایت صحیح آن ماجرا بر اساس یک قاب هنرمندانه بوده است، گفتند: امروز نیز مقابله با تهاجم دشمن برای تحریف واقعیت‌ها، دستاوردها، پیشرفت‌ها و اقدامات حماسه‌آمیز نظام اسلامی نیازمند یک حرکت دفاعی و تهاجم ترکیبی با محوریت فریضه فوری و قطعی "جهاد تبیین" است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار