سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

این عمل سنتی را انجام دهید تا عمر بیشتری داشته باشید

کد خبر : 2219
12:27
1400/12/14


متخصص طب سنتی گفت: افرادی که حجامت می‌کنند عموما عمر بیشتری می‌کنند علت آن این است که در حجامت خون آلوده و کثیف از بدن شما خارج می‌شود.


به گزارش سونيوز، علیرضا ابوالفضلی، متخصص طب سنتی در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم،گفت: کسانی که مکانیزم حجامت را بدانند مخالفتی با آن نخواهند داشت. در اینجا باید ببینیم حجامت چیست؟ در نظر بگیرید یک دستگاه آبمیوه گیری وجود دارد و فضولات آن باید تخلیه گردد، در بدن انسان نیز آلودگی‌هایی وجود دارد که نه با تعریق، نه با ادرار و مدفوع خارج نمی‌شود.

وی ادامه داد: این آلودگی‌ها در فیلترهای بدن مانند پشت‌ ساق پا، پشت کلیه‌ها و بین دو کتف جمع می‌شوند. برای خون‌سازی بهتر بدن این آلودگی‌ها باید خارج شوند. تا زمانی که این آلودگی‌ها در بدن وجود دارد جسم انسان متابولیسم سالمی ندارد.

ابوالفضلی افزود: اگر دقت کنید افرادی که حجامت می‌کنند عموما عمر بیشتری می‌کنند علت آن این است که در حجامت خون آلوده و کثیف از بدن شما خارج می‌شود. سلول‌های مغز استخوان بسیار هوشمند و خون‌ساز هستند و پس از حجامت شروع به خون‌سازی جدید می‌کنند و مرتب به رگ‌های شما خون جدید انتقال می‌دهند. به همین دلیل فرآیند دستگاه گوارش، قلب و اکسیژن‌رسانی بهتر صورت می‌گیرد.

این متخصص طب سنتی افزود: با توجه به این مسائل کسی که حجامت مرتب انجام می‌دهد همواره بدنی فعال و سالم خواهد داشت و در نتیجه عمر طولانی‌تری خواهد داشت و کمتر به مریضی دچار خواهد شد. پیشنهاد می‌شود در این دوران که بیماری شیوع پیدا کرده از حجامت استفاده کنیم تا بدن مقاوم‌تری داشته باشیم.

وی بیان داشت: بسیاری از افراد می‌گویند که ما جای حجامت کردن خون می‌دهیم اما اینجا فرقی وجود دارد. زمانی که شما خون اهدا می‌کنید دارید از سرخرگ‌ها خون می‌گیرید که آن خون تمیز است. ما توصیه می‌کنیم ابتدا حجامت کنید که خونتان تمیز‌تر شود و سپس خون خود را اهدا کنید.
 

ابوالفضلی گفت: حجامت یک نوع عمل جراحی ساده است؛ در نتیجه افرادی که می‌خواهند این کار را انجام دهند حتما باید پیش پزشکی بروند که تخصص طب دارد. فردی که عمل حجامت را صورت می‌دهد باید به آناتومی بدن آشنا باشد تا آداب اصلی حجامت را انجام دهد. یک حجامت مفید برای هر نفر ۴۰ الی ۴۵ دقیقه زمان می‌برد. عمل حجامت استانداردهایی دارد که تعریف آن در مکاتب مختلف متفاوت است.

این متخصص طب سنتی گفت: برای مثال در مکتب هندی‌هاحجامت به یک صورت انجام می‌شود؛ در حالی که چینی‌ها، یونانی‌ها، تبتی‌ها، ایرانی‌ها و عرب‌ها هرکدام متفاوت است. طی بررسی صورت گرفت متوجه شدیم مکتب ایرانی از مابقی نمونه‌ها بهتر است؛ چرا که اصول آن از تمامی مکاتب ذکر شده جمع‌آوری شده است.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار