سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

ساز و کار تعیین تعرفه آب، برق و گاز تعیین شد/ پُر مصرف‌ها یارانه انرژی نمی‌گیرند

کد خبر : 2211
13:03
1400/12/11


ساز و کار تعیین نرخ حامل‌های انرژی برای خانوارهای کم مصرف، پُر مصرف مشخص شد.


به گزارش سونيوز، در نشست علنی روز چهارشنبه(۱۱ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند الحاقی (۳) تبصره (۱۵) به تصویب نمایندگان رسید.

بر اساس بندالحاقی (۳) در سال ۱۴۰۱ وزارتخانه ­های نفت و نیرو موظفند تعرفه آب، برق و گاز مشترکین خانوارهای کشور را به گونه ای اصلاح نمایند که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکین کم مصرف خانوارهای محروم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی برابر صفر، مشترکین تا الگوی مصرف به صورت یارانه‌­ای، مشترکین پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به صورت غیریارانه­ ای و براساس الگوی افزایش پلکانی(آی.بی.تی) تعیین شود. تعرفه به نرخ صفر آب خانوارهای مذکور براساس بعد خانوار محاسبه می­شود.

در ادامه این بند آمده است: میزان افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف باید حداقل به اندازه­ای تعیین شود که بارمالی رایگان کردن تعرفه مشترکین کم مصرف را جبران نماید و نیاز به تأمین منابع جدید نداشته باشد. آیین ­نامه اجرائی این بند به پیشنهاد مشترک وزارتخانه ­های نفت و نیرو تهیه می­ شود و ظرف مدت یک­ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران می­ رسد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار