سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

تراکتور از «سول»دو به «ساغ»لام رسید

کد خبر : 2203
13:58
1400/12/07


عصر روز گذشته خبری مبنی بر تغییر سرمربی تیم فوتبال تراکتور منتشر شد و این باشگاه در ادامه تغییرات پایان ناپذیر خود ارطغرل ساغلام را جایگزین زوونیمیر سولدو کروات کرد تا این مربی ترکیه‌ای در ادامه رقابت‌های فصل جاری، هدایت این تیم را برعهده بگیرد.


به گزارش سونيوز، سولدو در ۱۵ بازی لیگ برتر به عنوان سرمربی در کنار تیم تراکتور حضور داشت و در این مدت بجز سه بازی نخست مقابل تیم های سپاهان، پدیده و فولاد که نتایج قابل قبولی گرفت، در ادامه نتوانست تغییری در روند نتیجه گیری این تیم ایجاد کند.

سولدو در مدت حضور خود در تراکتور، ۲ برد، ۶ مساوی و هفت باخت تجربه کرد و همین نتیجه ها موجب در جا زدن این تیم در رده های ۱۲ تا سیزدهمی شد تا اینکه مسئولان باشگاه در توافقی دو طرفه به ادامه همکاری وی با تراکتور پایان دادند و سولدو بازی برگشت سپاهان را ندید و در واقع می توان کارنامه این مربی کروات را از سپاهان تا سپاهان خلاصه کرد.

نباید از برکناری برکناری سولدو اینگونه برداشت شود که همه مشکلات فعلی تراکتور از کادر فنی و در راس آن از سولدو نشات می گیرد،  بلکه این مشکلات ریشه در جاهای دیگر از جمله مدیریت، بازیکنان بی کیفیت و کم تعصب و شرایط کرونایی فعلی دارد و صد البته تغییر سرمربی راحت ترین راه برای لاپوشانی دیگر مشکلات است اما در هر صورت، تراکتور به شوکی اساسی نیاز داشت که امیدواریم این شوک تا قبل از تغییر مالکیت تیم، تاثیرگذار باشد.

به هر حال دوران سولدو همانند دیگر سرمربیان در تراکتور به پایان رسید و این مربی کروات بنا به دلایل مختلف نتوانست کارنامه خوبی از خود برجای بگذارد و تراکتور را ۱۵ امتیاز و رده سیزدهمی تحویل ساغلام داد.

ساغلام پیش از این و در فصل هفدهم نیز تجربه سرمربیگری تراکتور را دارد و به رغم کسب نتایج نه چندان خوب، از محبوبیت خاصی در بین هواداران این تیم برخوردار است و اینبار نیز همانند فصل هفدهم برای نجات تراکتور از سقوط به دسته یک وارد جمع تراکتوری ها خواهد شد.

تراکتور در فصل هفدهم و زمانی که این تیم با ۲۱ امتیاز از ۲۰ بازی در رده یازدهمی جدول قرار داشت به ساغلام سپرده شد و این مربی ترک در ۱۰ بازی این تیم در لیگ برتر هدایت تراکتور را عهده دار شد و این فصل نیز در فاصله ۱۱ هفته مانده به پایان رقابت ها و البته در وضعیتی بدتر از فصل هفدهم، مسئولیت هدایت این تیم را پذیرفته و برای نهایی کردن قرار داد خود وارد تبریز خواهد شد.

ساغلام در فصل هفدهم و پس از انجام ۱۰ بازی و کسب ۱۳ امتیاز از این بازی ها و رساندن جمع امتیازات تراکتور به عدد ۳۴، هرچند نتوانست تغییری در جایگاه یازدهمی این تیم انجام دهد اما به عقیده همه کارشناسان، ساغلام با توجه به فرصت کم و همچنین فشردگی بازی ها و حضور تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا، نتایج قابل قبولی گرفت و این تیم را به حد آمادگی مطلوب رساند که در صورت ادامه همکاری وی با تراکتور، تراکتور قدر و آماده در فصول بعدی قابل پیش بینی بود که این چنین نشد و ساغلام جای خود را جان توشاک ولزی داد.

ساغلام در مدت حضور قبلی خود در تراکتور مقابل پدیده، گسترش فولاد و فولاد خوزستان صاحب برتری شد، با تیم های سیاه جامگان، پارس جنوبی، سپاهان و صنعت نفت آبادان مساوی کرد و در مصاف با پیکان، ذوب آهن و سپید رود رشت نتیجه را واگذار کرد و باید منتظر ماند و دید در این فصل و در ۱۱ بازی باقیمانده، آیا تراکتور را از رده های چسبیده به انتهای جدول جدا خواهد کرد یا نه؟

از آخرین حضور ساغلام در تراکتور، ۱۳ سرمربی شامل سه مربی خارجی و ۱۰ مربی داخلی در تراکتور رفت و آمد کرده اند که موجب بی ثباتی در تیم و مانع از نتیجه گیری های این تیم شده و رسیدن این تیم به ساحل آرامش و تحقق وعده هایی که داده شده آرزوی هواداران میلیونی و پرشور این تیم است.

به گزارش سونيوز، مصاف تیم های تراکتور و سپاهان در هفته بیستم که دوشنبه نهم اسفند در تبریز انجام می شود که هر دو تیم سرمربی قبلی خود را در اختیار ندارند و این دیدار نقطه صفر و شروع مجدد این تیم تیم خواهد بود.

تراکتور با ۱۵ امتیاز از در رده سیزدهم و سپاهان با ۳۴ امتیاز در رده سوم جدول جای دارند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار