سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

کشف ۲۴۷ هزار نخ سیگار قاچاق در عجب‌شیر و مراغه

کد خبر : 2196
12:14
1400/12/04


مبارزه پلیس با قاچاق کالا در نقاط مختلف کشور از جمله جنوب آذربایجان‌شرقی بی‌وقفه ادامه دارد و بر همین اساس طی دو عملیات جداگانه ۲۴۷ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در عجب‌شیر و مراغه کشف شد.


به گزارش سونيوز سرهنگ «رحمان عبدی» فرمانده انتظامی عجب‌شیر روز چهارشنبه از کشف ۲۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال و همزمان سرهنگ «توحید فارسی»، فرمانده انتظامی مراغه از کشف ۱۷ هزار نخ سیگار به ارزش ۱۳۰ میلیون ریال خبر دادند.

طبق اعلام آنان محموله قاچاق سیگار در عجب‌شیر از یک دستگاه خودرو عبوری پژو و سیگارهای خارجی کشف‌شده در مراغه از یک انبار کشف، و هر یک از این عملیات‌ها به دستگیری یک نفر منجر شد. 

این دو نفر پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند اما از آنجایی که مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا همچنان ادامه دارد، دستگیری آنان باید درس عبرتی برای دیگر سوداگران اقتصادی باشد.

فرماندهان انتظامی هر دو شهرستان از مردم انتظار دارند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش سونيوز از پیامدهای گسترش قاچاق کالا می‌توان به ایجاد اشتغال کاذب، ورشکستگی صنایع داخلی، از بین رفتن فرصت‌های شغلی، توسعه قانون‌شکنی، چندنرخی شدن کالا، به خطر افتادن سلامت به دلیل غیراستاندارد و غیربهداشتی بودن برخی کالاهای قاچاق و کاهش درآمدهای دولتی اشاره کرد که در دو دسته افزایش بیکاری و فقر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مواردی که همواره دود آن به چشم مردم می‌رود و شاید به همین دلیل هم پلیس از اقشار مختلف جامعه انتظار همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا را دارد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار