سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

جزئیات بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز تشریح شد

کد خبر : 2180
13:13
1400/12/01


رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز، جزئیات بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری این کلان‌شهر را تشریح کرد.


به گزارش سونيوز،علی نوای باغبان، روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی تبریز با ارایه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی این شهر از روند بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری این شهر، افزود: کمیسیون برنامه و بودجه هفت جلسه در این خصوص تشکیل داد که پنج جلسه در مورد بررسی بودجه در مناطق، مرکز و سازمان‌ها بود و ۲ جلسه دیگر در خصوص کمیسیون‌ها بود که نظرات و جمع‌بندی‌هایی انجام شد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود تا ۲ هفته آینده لایحه بودجه ۱۴۰۱ جمع بندی و به شهرداری ابلاغ شود، اظهار داشت: شهرداری تبریز با ۹۵۱ میلیارد ریال ارقام تکراری شهرداری بودجه سال آتی را پیشنهاد کرده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز گفت: ۷۱ درصد بودجه سال آینده مربوط به پروژه‌های عمرانی و ۲۹ درصد بودجه به امور جاری شهرداری مربوط است.

نوای باغبان، ادامه داد: بر این اساس ۲۰۰ میلیارد تومان وام پیشنهاد شده و به تصویب رسیده و نقدا ۲۴۸.۵ میلیارد تومان منابع می‌تواند به مصارف اضافه شود.

وی یادآوری کرد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، ۱۸.۵ میلیارد تومان برای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی اختصاص و به تفکیک رده‌های پیشنهاد کمیسیون بررسی و تصویب شد.

عضو شورای اسلامی تبریز گفت: در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری نیز ۱۱۹ میلیارد تومان اضافه شد که در راستای تجهیز موتوری خدمات و همچنین تجهیزات آتش‌نشانی به تصویب رسید.

نوای باغبان، افزود: اختصاص پنج میلیارد تومان برای تعمیر و بهسازی عمارت ساعت در کمیسیون گردشگری، اختصاص ۲۷.۵ میلیارد تومان برای آسفالت اساسی شهر در کمیسیون عمران، اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برابر مصوبه کمیسیون ورزش به منظور بهسازی یک استخر و تکمیل و اتمام پروژه ورزشی الغدیر و ورزش همگانی از دیگر موارد بودجه است.

وی با اشاره به افزایش هزینه ۲۲۰ میلیارد تومانی بودجه پیشنهادی در این کمیسیون، اظهار داشت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شده که ضروری و جزو سیاست‌های کلان شورا و شهرداری است.

عضو شورای اسلامی تبریز گفت: پنج میلیارد تومان نیز برای دسترسی حیدرآباد به اتوبان پاسداران، پنج میلیارد تومان برای بهسازی ورزشگاه ایثار و ۱۰ میلیارد تومان برای سازمان عون بن علی، بر اساس پیشنهاد آنها، تصویب شد.

نوای باغبان، با تاکید بر اینکه برخی موارد مطرح شده نیز منوط به عملکرد شهرداری شد، ادامه داد: از جمله این موارد می توان به همسان سازی حقوق و تبدیل وضعیت اشاره کرد که بر اساس برآورد شهرداری باید عدد و رقم بیاوریم.

وی یادآوری کرد: شهرداری باید گزارش دقیق مطالبات و بدهی‌های بروز شده را ارایه کند تا مشخص شود بدهی شهرداری به افراد حقیقی و حقوقی چقدر بوده و همچنین مطالبات شهرداری از نهادها و ارگان ها نیز مشخص شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز با اشاره به اینکه قطار شهری موضوع مهمی است که باید در صحن شورا توضیح دهند تا اعضای شورا  قانع شوند، گفت: کمیسیون و اعضای شورا تاکید دارند، خط یک قطارشهری سال آینده تکمیل شود.

نوای باغبان، افزود: یک هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان برای تکمیل خط یک قطار شهری نیاز است و در بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این خط لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه سال آینده خط یک قطار شهری باید تمام شود، یادآوری کرد: منابع آن نیز وجود دارد و زمین‌های اوحدی در منطقه یک برای تکمیل خط یک به منابع نقدی تبدیل می شود.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار