سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

تراکتور - استقلال، نخستین آزمون سخت شاگردان سولدو در دور برگشت

کد خبر : 2172
11:48
1400/11/27


حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال جمعه این هفته بین تیم‌های تراکتور و استقلال برگزار می‌شود و این دیدار نخستین آزمون سخت شاگردان سولدو در نیم فصل دوم است.


به گزارش سونيوز، تراکتوری ها در آغاز دور برگشت رقابت ها در مصاف با گل گهر سیرجان در تبریز بدون گل متوقف شدند و نتوانستند شکست سنگین چهار بر یک دور رفت را تلافی کنند، اما آنها امیدوار به جذب بازیکنان جدید در نقل و انتقالات زمستانی، خود را برای رویارویی با صنعت نفت آبادان آماده کردند.

پنجره بسته تراکتور در نیم فصل با تسویه بدهی بازیکنان و کادر فنی باز شد و این تیم چهار بازیکن داخلی به خدمت گرفت، اما شبیخون کرونا به اردوی تراکتور، این تیم را در مصاف با صنعت نفت نیز دچار مشکل کرد و ۶ بازیکن از همراهی این تیم به دلیل ابتلا به کرونا محروم شدند که نتیجه آن باخت یک بر صفر تراکتور و البته ارایه بازی ضعیف و پرانتقاد از جانب این تیم بود.

در مقایسه عملکرد تراکتور در ۲ بازی نخست دور رفت با تعداد مشابه دور برگشت، مشاهده می شود که عملکرد تراکتور ضعیف تر شده و این تیم در مقابل کسب یک برد و یک باخت و سه امتیاز در دور رفت، در دور برگشت تنها یک امتیاز کسب کرده و ادامه این روند و عدم بهبود نتیجه گیری، سقوط آن به دسته پایین تر حتمی خواهد بود.

سومین مصاف تراکتور در دور برگشت مقابل استقلال صدرنشین است مصافی که به زعم کارشناسان فوتبال حساس ترین تقابل هفته است و دو طرف مسابقه برای دستیابی به هدف خود به دنبال سه امتیاز بازی هستند.

تراکتور برای پایان دادن به روند امتیاز دهی در دور رفت و کنده شدن از انتهای جدول و استقلال برای تحکیم جایگاه صدر جدولی خود به هر سه امتیاز این بازی نیاز دارند و برد استقلال به منزله ادامه صدرنشینی این تیم و نزدیک شدن تراکتور به قعر جدول است و سولدو و شاگردانش این را به خوبی می دانند.

اگر شانس با تراکتور یار باشد و بازیکنان کرونایی تیم بتوانند به این بازی برسند، شاید سولدو بتواند شکست یک بر صفر در تهران را جبران کند، اما اگر اینگونه نباشد سرخ های تبریز کاری بسیار دشوارتر از استقلالی ها خواهند داشت و در این بازی همزمان باید با کرونا و استقلال مبارزه کنند.

برتری آماری استقلال در لیگ برتر

تیم‌های تراکتور و استقلال تاکنون ۲۷ بار در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن ۱۰ برد برای استقلال و ۹ برد برای تراکتور بوده و هشت دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در مصاف های لیگ برتری این دو تیم، ۶۹ گل به ثمر رسیده که سهم استقلال ۳۷ و تراکتور ۳۲ گل بوده است.

از نکات جالب توجه و تاریخی در دیدارهای رو در روی دو تیم، چهار برد متوالی تراکتور در تهران در ادوار سیزدهم، چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر است.

تاکنون ۱۴ دیدار در تهران و ۱۳ دیدار در تبریز برگزار شده و بهترین برد استقلال با نتیجه چهار بر صفر در سال ۱۳۸۰، بهترین برد تراکتور چهار بر یک در سال ۱۳۹۴ و پرگل ترین مصاف دو تیم چهار بر دو به سود استقلال در سال ۱۳۹۸ بوده است.

تراکتور در بیست و هشتیمن مصاف رسمی با استقلال محکوم به برد است و هیچ نتیجه جز برد نمی تواند تراکتو را از وضعیت بد فعلی جدا سازد و اگر نتواند به سه امتیاز از این میدان خارج شود روزهای تاریکی در انتظار این تیم خواهد بود.

طبق شنیده ها، تست کرونای بازیکنان تراکتور منفی شده و این بازیکنان در تمرین دیروز تیم در زمین شماره ۲ حاضر شدند و به انجام تمرینات پرداختند.

پیمان بابایی، سامان نریمان‌جهان، شاهین ثاقبی، مهدی حقیقت، رضا دهقانی و هادی محمدی بازیکنان کرونایی تراکتور بودند که نتوانستند این تیم را در مصاف با صنعت نفت آبادان همراهی کنند.

دیدار تیم های تراکتور و استقلال از هفته هجدهم لیگ برتر، ساعت ۱۷.۳۰ جمعه ۲۹ بهمن در تبریز انجام می شود.

استقلال با ۴۱ امتیاز از ۱۷ بازی در صدر و تراکتور با ۱۴ امتیاز از همین تعداد بازی در رده سیزدهم جدول قرار دارند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار