سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی ۱۷.۵ میلیون تن کالا جابجا کرد

کد خبر : 2167
12:53
1400/11/25


معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی کالای استان در مدت سپری شده از سال جاری ۱۷.۵ میلیون تن کالا به نقاط مختلف حمل کرده است.


به گزارش سونيوز،کاظم تیمورزاده روز دوشنبه در خبرنگاران افزود: برای جابجایی این میزان کالا از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی استان یک میلیون و ۲۹۵ هزار بارنامه صادر شده است.

وی اظهار داشت: از این مقدار کالای حمل شده بیش از یک میلیون تن کالاهای اساسی و نهاده های دامی است که شامل ۳۷۰ هزار تن گندم و ۶۳۵ هزار تن نهاده های دامی از جمله جو، ذرت دامی و کنجاله است.

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: بخش حمل و نقل کالای استان در زمان حاضر با ۳۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان باری دارای کارت هوشمند با احتساب وانت بارها و ۳۷ هزار و ۵۰ راننده باری دارای کارت هوشمند فعالیت می کند.

تیمورزاده، ادامه داد: هم اکنون ۲۸۵ شرکت و موسسه حمل و نقل بار، ۹ انجمن صنفی شرکت ها و موسسات کالا و ۱۴ انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین در استان وجود دارد.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار