سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

برف و کولاک راه ارتباطی ۷۰ روستای آذربایجان‌شرقی را بست

کد خبر : 2158
11:37
1400/11/23


معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف و کولاک ۲ روز گذشته راه ارتباطی ۷۰ روستای این استان را مسدود کرده است.


به گزارش سونیوز، غلامرضا رسول زاده، افزود: بیشتر این روستاها در مناطق کوهستانی و سخت عبور شهرستان های هشترود و بستان آباد واقع شده و تعداد کمی از راه های روستایی شهرستان های سراب، چاراویماق و میانه نیز بسته است.

وی با بیان اینکه تلاش گروه های راهداری برای بازگشایی این راه ها ادامه دارد، اظهار داشت: با فروکش کردن کولاک، تلاش می شود راه ارتباطی این روستاها تا اواخر امروز بازگشایی شود.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی، زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند، گفت: با تلاش راهداران، هم اکنون تمامی راه های شریانی، اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها در جریان است.

رسول زاده، راه های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: مردم و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، سامانه بارشی از شب گذشته از جو این استان خارج شده است و آسمان این استان در این هفته نسبتا پایدار خواهد بود.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و دو هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار