سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

فوت افرادی که دُز سوم واکسن کرونا را در آذربایجان شرقی دریافت نکردند، هفت برابر است

کد خبر : 2154
16:17
1400/11/21


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام اینکه تا کنون ۳۸درصد جمعیت بالای ۱۲سال آذربایجان شرقی دُز سوم واکسن را دریافت کردند و از این حیث مقام اول کشوری را داریم، گفت: تحلیل ها نشان می دهد فوتی های افرادی که دُز سوم واکسن کرونا را در این استان دریافت نکردند، هفت برابر بیشتر است.


به گزارش سونيوز،حسین حقایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۸۴درصد جمعیت بالای ۱۲سال آذربایجان شرقی نوبت دوم واکسن را دریافت کردند که در رتبه پنجم کشور قرار گرفته و در تزریق دُز اول با بیش از ۹۲درصد در جایگاه ششم کشوری هستیم. 

وی با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ساعت گذشته هفت نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان های آذربایجان شرقی فوت شدند، تاکید کرد: برای حفظ جان خود و اطرافیان باید نسبت به تزریق دُز سوم واکسن تسریع کنیم. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: اکنون ۷۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند که ۱۶۸ بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر می باشند. 

حقایی بیشتر عامل ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی را تزریق نکردن دُز سوم واکسن، کمتر شدن استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی و سایر شیوه نامه های بهداشتی اعلام کرد. 

وی با بیان اینکه تبریز در مرز قرمز شدن قرار داد و محدودیت هایی کرونایی نیز با این رنگبندی ها بازمی گردد، افزود: در جلسه ستاد کرونای آذربایجان شرقی به علت افزایش شیوع کرونا و سویه اَمیکرون دانشگاه های استان و مدارس تا متوسطه اول تا پایان اسفند ماه به صورت برگزار شود.

وی ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن در تبریز نیز به علت شیب افزایشی ابتلا به کرونا به صورت خودرویی برگزار می شود و مراسم های اعتکاف نیز با ۲۰درصد ظرفیت اماکن مذهبی برپا می شود البته شرکت در مراسم اعتکاف برای افراد ۶۰ سال و به بالاتر ممنوع شده است. 


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار