سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

امام جمعه تبریز: واقعیات جنگ بدون تحریف به نسل جدید منتقل شود

کد خبر : 2147
11:51
1400/11/19


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: واقعیات دوران جنگ تحمیلی باید بدون کوچک‌ترین شائبه و تحریف به نسل‌های جدید و جوان منتقل شود.


به گزارش سونيوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در یادواره ۲۳۱ شهید شهرستان هریس با بیان اینکه ایران اسلامی به برکت خون شهدا در مقابل دشمنان ایستاده است، افزود: ایستادگی مقتدرانه ایران در مقابل دشمنان، دستاورد بسیار بزرگ دفاع مقدس است و شاید پس از چند دهه بعضی چیزها را فراموش کنیم، اما شهدا هیچ وقت فراموش شدنی نیستند و تجلیل از پدران و مادران شهدا تجلیل از فرهنگ شهادت است.

وی یکی از وظایف مهم پیشکسوتان دفاع مقدس را انتقال خاطرات آن دوران به دور از شائبه های تحریف به نسل جوان برشمرد و اظهار داشت: در این راستا موزه های آثار شهدا را باید در همه شهرها و روستاها دایر کنیم چون بر جوانان خیلی تاثیر دارد و البته کاروان های راهیان نور نیز یکی از برنامه های موثر در آشنا کردن جوانان با فرهنگ شهدا و دفاع مقدس است که باید پیگیری شود.

آل هاشم با بیان اینکه همه ما در مقابل شهدا وظایف سنگینی بر عهده داریم، یادآور شد: وظیفه اول انتشار وصیت نامه شهدا در جامعه و نیز آموزش راه و روش و منش شهدا به دانش آموزان است تا بدانند این مملکت چه روزهای سختی را پشت سر گذاشته و به اینجا رسیده است.

وی ادامه داد: وظیفه دیگر نکارش خاطرات فرماندهان دوران دفاع مقدس و مقاومت برای نسل جدید است تا جوانان و نوجوانا با فرهنگ ایثار و مقاومت آشنا شوند و این فکر غلطی است که جوانان ما مثل جوانان دوران دفاع مقدس نیستند؛ گرچه ما ریزش هایی داریم ولی در مقابل رویش های زیادی هم داریم؛ امروزه جوان های ما به عنوان مدافعان حرم، جنگی را که دشمن صهیونیستی و غرب توسط داعش در جبهه مقاومت عراق و سوریه بر جهان اسلام تحمیل کرده بود، پشت سر گذاشته و دشمن را درهم شکستند.

آل هاشم با بیان اینکه دشمن قصد دارد روحیه شهادت طلبی را از ما بگیرد، اظهار داشت: دشمنان فکر نمی کردند انقلاب به این زودی به پیروزی برسد و از همان اوایل توطئه های زیادی علیه انقلاب به راه انداختند که یکی از آن ها همین غائله آذربایجان و به شهادت رساندن شهدای محراب بود.

وی اضافه کرد: پس از گذشته ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان چون هیچ غلطی نتوانستند بکنند، جنگ را بر ما تحمیل کردند و در جنگ به برکت خون شهدا نتوانستند به هدفشان برسند و پس از آن انواع جنگ سخت و نرم را در راستای براندازی انقلاب به راه انداختند تا اینکه به این نتیجه رسیدند تا زمانی که امام در راس امور باشد، نمی توانند به هدفشان برسند.

آل هاشم با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب بعد از رحلت امام خمینی تصور می کردند کار انقلاب تمام شده است، گفت: این عده چمدان خود را بسته به ایران آمدند، اما با انتخاب رهبری توسط مجلس خبرگان در ۲۴ ساعت باز هم مایوس شدند.

وی گفت: امروز امام خامنه ای با همان صلابت و اقتدار امام راحل جامعه را رهبری می کنند.

آل هاشم یادآور شد: دشمنان می خواهند ریشه مقاومت را در جامعه ما از بین ببرند، در حالی که اندیشه مقاومت نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا قد علم کرده است و ما امروز شاهد صدور انقلاب در جهان هستیم.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار