سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

عزم دولت سیزدهم برای اجرای قانون حمایت از معلولان جدی است

کد خبر : 2140
12:16
1400/11/18


رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: دولت سیزدهم تلاش دارد تمامی مفاد قانون حمایت از معلولان که حدود سه سال پیش ابلاغ شده را بطور کامل اجرا کند.


به گزارش سونيوز، علی محمد قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای مفاد قانون حمایت از معلولان گامی مهمی برای پشتیبانی از این قشر در جامعه برداشته می‌ شود.

وی افزود: برنامه داشتیم اکثر پروژه های سازمان در حوزه متفاوتی نظیر کارآفرینی، توانمندسازی و اشتغال در دهه مبارکه فجر به بهره برداری برسد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: خدمات سازمان بهزیستی باید بصورت شفاف و هوشمند در اختیار مردم قرار گیرد.

قادری اضافه کرد: سازمان بهزیستی در دوره جدید خدمت رسانی به زنان سرپرست خانوار، معلولان و جامعه هدف را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

وی هدف سازمان بهزیستی را توانمندسازی جامعه هدف عنوان کرد و گفت: تلاش داریم حداکثر اعتبارات این حوزه را به سمت مناطق محروم هدایت کنیم.

گفتنی است، بر اساس آمار سازمان بهزیستی یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۴۷۵ نفر معلول در ایران دارای پرونده هستند.

از این تعداد ۲۶۳ هزار و ۶۴۱ نفر معلول خفیف و ۴۶۲ هزار و ۶۱۱ نفر معلول متوسط و ۵۷۸ هزار و ۵۱۷ نفر معلول شدید و ۲۲۱ هزار و ۵۴۶ نفر معلول خیلی شدید هستند.

همچنین ۱۹۸ هزار و ۷۵۵ نفر معلول بینایی، ۶۵۵ هزار و ۱۶۶ نفر معلول جسمی حرکتی، ۱۴۲ هزار و ۷۹۶ نفر معلول روانی، ۳۹۸ هزار و ۲۶۹ نفر معلول ذهنی، ۲۱۹ هزار و ۶۶۵ نفر معلول شنوایی و ۹۵ هزار و ۸۲۴ نفر معلول صوت و گفتار در ایران وجود دارد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار