سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

بانوان نقش محوری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند

کد خبر : 2134
12:31
1400/11/17


مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه نقش و جایگاه بانوان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی محوری بود، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد پیشرفت های قابل توجه زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و ورزشی هستیم.


به گزارش سونيوز، رقیه صادق زاده روز شنبه در همایش نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای آن اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون تلاش آحاد جامعه از جمله بانوان انقلابی بوده که دوشادوش مردان حرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه وحدت، یکپارچگی و عدم اتکا به دیگران موجب تداوم این انقلاب بوده و توانسته ایم در برابر توطئه ها و تهدیدات ایستادگی کنیم، ادامه داد: باید در ادامه مسیر انقلاب با خداباوری و خودآگاهی به اعتماد توانمندسازی خود متکی باشیم و موجبات دوام این انقلاب را فراهم کنیم.

صادق زاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نقش محوری را برای بانوان ترسیم فرمودند، گفت: این نقش در قالب انتقال ارزش‌ها و تربیت فرزندانی معتقد، متدین، متعهد و پیشرو باید تقویت شود.

وی اضافه کرد: بانوان نقش بسزایی در تمامی مراحل انقلاب اسلامی و  هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند و امروز نقش تربیتی مادران و همسران شهدا به عنوان یک الگوی عملی موفق در جامعه مطرح است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: اگر فرزندان بانوان این سرزمین در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند و پیروزی‌هایی نصیب ملت و نظام شد، قطعاً در اثر تربیتی بود که در دامان مادران شریف و پاکدامن این کشور دیده بودند.

وی با اشاره به نقش زنان در پیروزی، استقرار و استمرار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: از  ۱۷ هزار شهید بانوی کشور ۲۷۱ بانوی شهید مربوط به استان آذربایجان شرقی است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار