سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

امام جمعه تبریز: نباید همه مشکلات را به تحریم‌ها ربط داد

کد خبر : 2130
21:10
1400/11/15


امام جمعه تبریز با بیان اینکه نباید همه مشکلات را به تحریم‌ها ربط داد، گفت: بخش مهمی از مشکلات موجود، ناشی از برخی تصمیم گیری‌های غلط و کم کاری‌ها است.


به گزارش سونيوز،  حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای این شهر برگزار شد، افزود: روحیه جهادی باید به بدنه میانی دولت نیز سرایت کرده و نهادینه شود و تمام عرصه ها را در بر بگیرد.

وی به مشکلات اقتصادی دهه ۹۰ و هشدارهای رهبری راجع به این موضوع اشاره و اظهار کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند، آمار اقتصادی کشور در این دهه خرسندکننده نبود.

وی افزود: سخنان رهبری در نارضایتی از وضعیت معیشتی، باید برای دولتمردان کنونی و مجلس و قوه قضاییه نیز مورد توجه باشد چراکه بارگاه امید در روحیه جهادی دولت دیده می‌شود که این روحیه باید به بدنه میانی دولت تسری یابد.  

آل هاشم ادامه داد: این انذار رهبری باید برای آن کسانی که مسوولیت داشتند ولی به وظیفه خود عمل نکردند مایه خجالت و برای مدیران فعلی الزام‌آور باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: قوای سه گانه و دولت باید به دغدغه رهبری توجه کنند و برنامه‌ریزی صحیحی برای آن داشته باشند.

آل هاشم با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با مردم قم، گفت: طبق بیانات رهبری، آمریکایی‌ها گمان می‌کردند با رحلت امام و خلاء رهبری، جنگ قدرت ایجاد می‌شود و دوره جدید دیگر انقلابی نخواهد بود ولی رهبری هوشمندانه امام خامنه‌ای و حرکت در مسیر امام و انقلاب، غلط بودن این محاسبات را اثبات کرد.

وی به راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اشاره کرد و افزود: امسال به خاطر کرونا راهپیمایی همیشگی نخواهد بود ولی تجمع مردمی در قبل از نماز جمعه برگزار و سخنرانی و قطعنامه بیان خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اعلام مناسبت‌های این هفته، به ۱۹ بهمن، روز نیروی هوایی، اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی در دل مردم هستند زیرا نیروی هوایی ارتش از لحظه ورود امام خمینی(ره)، دست ایشان را گرفتند.  

آل هاشم ادامه داد: نیروی هوایی در ۱۹ بهمن کاری کرد که کمر دشمن را شکست چراکه طاغوت بر این باور بود که نیروی هوایی همیشه با آنهاست ولی نیروی هوایی به حضرت امام ادای احترام کرد و در هشت سال دفاع مقدس هم نیروی هوایی با جان جنگید و در روز اول جنگ با ۱۴۰ فروند هواپیما به قلب بعثی‌ها حمله کرد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار