سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

وزیر کشور: تبلیغات منفی علیه ایران با توسعه صنعت گردشگری خنثی می‌شود

کد خبر : 2114
16:59
1400/11/11


وزیرکشور، صنعت گردشگری را یک رسانه بزرگ توصیف کرد که می‌تواند تبلیغات منفی دشمنان علیه کشورمان را مدیریت کند.


به گزارش سونيوز، احمد وحیدی روز دوشنبه در بازدید از نمایشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ضرورت تقویت هویت‌های بومی فرهنگی در کشور، گفت: فرهنگ پایه و زیرساخت اصلی یک کشور است و برای همین باید اهتمام جدی به هویت‌های فرهنگی در کشور اعم از سبک زندگی و پوشش اسلامی داشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به استراتژی قدرت‌های غربی در نابودسازی فرهنگ دیگر ملت‌های جهان، گفت: مفهوم اصلی دهکده جهانی الگوسازی فرهنگ آمریکایی در ازای از بین رفتن دیگر فرهنگ‌هاست.

وحیدی ادامه داد: ترویج فرهنگ آمریکایی دنباله‌اش سلطه آمریکا بر دیگر ملت‌های جهان است.

وی با بیان اینکه فرهنگ اصیل دینی و اسلامی نقطه قوت کشور است، خاطرنشان کرد: از جمله فرهنگ متعالی در اندیشه‌های دینی، عفاف و حجاب است که تجلی‌اش را در پوشش و سبک لباس محلی در جای جای کشور شاهد هستیم.

وزیرکشور با اشاره به اینکه دشمنان ملت ایران سخت به دنبال تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب در ایران هستند، گفت: نباید اجازه دهیم که این فرهنگ متعالی در کشور ضعیف شود و باید این فرهنگ روز به روز بالندگی یابد.

وحیدی از مدیران استانی و شهرستانی خواست نسبت به حفظ و تقویت هویت‌های بومی اهتمام جدی داشته باشند.

وزیرکشور ادامه داد: الگوی توسعه کشور بر محور آمایش سرزمینی در درون خود پیوست فرهنگی و هویتی دارد و شروع آمایش با حفظ هویت محلی بومی در هر شهر و روستایی است.

توسعه صنایع دستی در روستاهای کشور از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر کشور بود و در این باره گفت: صنایع دستی از جمله زمینه‌های پربازده اقتصادی است که هم بهره‌وری بالایی دارد و هم با درآمد و سرمایه کمتر هم قابل توسعه است.

وزارت میراث فرهنگی باید ظرفیت‌سازی کند

وحیدی از مزیت‌های دیگر توسعه صنایع دستی را فراهم کردن زمینه اشتغال زنان سرپرست خانواده عنوان کرد که با این صنایع دغدغه معیشت و شغل این عزیزان مدیریت می‌شود و درباره ضرورت توسعه صنایع دستی در کشور بیش از هر زمان دیگری، گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متولی اصلی این حوزه است و باید ظرفیت سازی کند.

وزیر کشور اضافه کرد: از جمله ظرفیت‌های مهم صنایع دستی، بازار صادراتی مناسب این عرصه است و باید برنامه ریزی دقیق برای در اختیار گرفتن این بازار طراحی و عملیاتی شود.

وحیدی درباره توسعه گردشگری گفت: گردشگری بیش از هر امر دیگری یک رسانه بزرگ است و می‌تواند تبلیغات منفی علیه کشورمان از سوی دشمنان با توسعه صنعت گردشگری مدیریت شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی و اشتغال در جهان مربوط به صنعت گردشگری است؛ خاطرنشان کرد: این آمار در ایران تقریبا ۵ درصد است که باید این مهم در حوزه‌های مختلف مانند گردشگری مذهبی سلامت توسعه یابد و سهم اصلی‌اش را در اقتصاد پیدا کند.

وحیدی با بیان اینکه بخش گردشگری در توسعه استان‌ها باید محور اصلی باشد؛ گفت: امسال در برنامه توسعه استان‌ها ۷ تا ۸ درصد رشد پیش بینی شده است که سهم گردشگری باید نقش پر رنگی در تحقق این برنامه کلی توسعه استانی ایفا کند.

وزیرکشور افزود: باید در نظر داشته باشیم که صنعت گردشگری هم زود بازده و هم زمینه اشتغال بالا دارد که نیازمند توجهات جدی است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری داخلی بیان کرد: توسعه گردشگری داخلی به شناخت بیشتر اقوام از همدیگر که در نوع خود باعث تقویت وحدت و همبستگی ملی می شود.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار