سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

۱۲۳ طرح شاخص شرکت برق تبریز در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

کد خبر : 2113
16:54
1400/11/11


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از افتتاح و بهره‌برداری ۱۲۳ طرح شاخص این شرکت با ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.


به گزارش سونيوز، عادل کاظمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح ها شامل ۵۴۹ طرح جزیی تر در بخش توسعه و ساخت، یکهزار و ۵۱ طرح در بخش نیرو رسانی، ۵۴۷ طرح در بخش اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع ، ۵۸ طرح کاهش تلفات، ۶۶ پروژه جهت ایجاد قدرت مانور و ۵۵ پروژه در بخش توسعه و اصلاح روشنایی شبکه معابر، پروژه تعویض کنتور با ۱۳ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: البته این شرکت از نظر حجم و اعتبار ریالی پروژه‌ها در میان شرکت‌های توزیع برق کشور پیشتاز است و تعداد کل پروژه‌های انجام یافته از ابتدای سال ۱۴۰۰ در برق تبریز تاکنون تعداد ۲ هزار و ۳۶۵ فقره با اعتباری افزون بر یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال است.

کاظمی تاکید کرد: با عنایت به گره خوردن برق با زندگی روزمره مردم و نیز وابستگی کامل تمام بخش‌های کشور به این صنعت عظیم، هر گونه پیشرفت در این حوزه ملموس بوده و نقش اساسی در سطح رضایت ملی ایفا می کند. 

به گفته‌ وی شرکت توزیع نیروی برق تبریز در محدوده شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر و شهرهای خسروشاه، ایلخچی، سردرود، باسمنج، گوگان، ممقان و سهند، وظیفه‌ برق‌رسانی مطمئن و پایدار را به بیش از یک میلیون مشترک بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز یادآوری کرد: برق تبریز در سال جاری با وجود مشکلات اقتصادی، تمام پروژه‌های سنواتی شرکت به تعداد ۷۵۱ فقره، تبدیل بیش از یک چهارم از کل شبکه فشار ضعیف هوایی شرکت به کابل خودنگهدار، بهبود و کاهش متوسط طول عمر پروژه ها از ۱۹۵روز به ۵۸ روز، نصب بیش از ۱۰ هزار دستگاه کنتور فهام در انشعابات دیماندی در راستای هوشمندسازی شبکه، پیاده‌سازی نرم افزار جدید اسکادا و توسعه اتوماسیون شبکه و کشف و جمع آوری نزدیک به ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر از ۴۶۳ مرکز غیر قانونی استخراج رمز ارز دیجیتال را انجام داده است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار