سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

دریافت دُز سوم واکسن کرونا راهکار اصلی برای مقابله با سویه اُمیکرون است

کد خبر : 2109
15:45
1400/11/10


رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه مهمترین و محوری ترین ماموریت این مجموعه در شرایط کنونی ترغیب و تشویق آحاد مردم برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا است، گفت: دریافت دُز سوم راهکار اصلی برای مقابله با سویه اُمیکرون است.


به گزارش سونيوز، دکتر بهمن نقی پور روز یکشنبه در بازدید از شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با تاکید بر توجه مردم و افراد مشمول به تکمیل واکسیناسیون و دریافت دُز سوم واکسن کرونا، افزود: با توجه به روند رو به افزایش سویه، پیگیری و تشویق برای دریافت واکسن بسیار ضروری است. 

وی اظهار داشت: افرادی که به هر دلیلی از جمله دلایل غیر علمی از دریافت واکسن خودداری می کنند، باید به صورت علمی و منطقی تشویق به تزریق واکسن شوند، چون دریافت واکسن هم به نفع خودشان و هم به نفع جامعه است.

نقی پور همچنین بر ضرورت ارائه مشاوره های صحیح  و به موقع برای مادران باردار در مراکز بهداشتی و درمانی اهر تاکید کرد و گفت: موضوع سلامت مادران باردار از اولویت های مهم سیستم درمانی و پزشکی کشور و آذربایجان شرقی است.

وی در بازدید از بیمارستان باقرالعلوم اهر ضمن قدردانی از نیروهای بیمارستان، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان  قرار گرفت و برای رفع مشکلات مطرح شده دستورات لازم را صادر و بر تکمیل و تسریع راه اندازی (MRI) در این مرکز تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین طی بازدید از مرکز تخصصی خدمات سلامت روان جامعه نگر ارسباران، اظهار کرد: ارائه خدمات سلامت روان در جامعه بسیار ارزشمند است.

نقی پور همچنین در جمع اهالی شهر کلوانق از توابع شهرستان هریس با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹ در سطح کشور، از مردم درخواست کرد واکسیناسیون کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را بیش از هر زمان دیگر جدی بگیرند.

وی افزود: هر شخصی علاوه بر حفظ جان خود، در مقابل جان دیگران نیز مسئول است و نباید با عدم تزریق واکسن جان خود و دیگران را به خطر بیندازیم.

نقی پور اضافه کرد: حل مشکلات مردم کلوانق و همچنین شهرهای دیگر به همان اندازه که برای مردم منطقه مهم است برای ما نیز مهم است و پیگیری این مشکلات بخش سلامت و بهداشت را بر خود واجب می دانیم و تلاش می کنیم تا در آینده شاهد رفع این مشکلات باشیم.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار