سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

۶۰ درصد بودجه سال آینده شهرداری تبریز عمرانی است

کد خبر : 2077
19:41
1400/11/03


شهردار تبریز گفت: ۶۰ درصد بودجه هشت هزار و ۲۰ میلیارد تومانی سال آینده این شهرداری عمرانی است که با اولویت رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار شهر تدوین شده است.


به گزارش سونیوز، عباس رنجبر روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز پس از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز به هیئت رئیسه شورا، اظهار کرد: توسعه متوازن و تحقق عدالت اجتماعی خواسته تمامی شهروندان از مدیریت شهری در سال‌های اخیر است که با تلاش مجموعه مدیران شهرداری و تعامل شورای اسلامی شهر در بودجه سال آینده این مطالبه شهروندان لحاظ شده است.

وی اعلام کرد: در بودجه سال آینده برای ۵۳۵ پروژه در شهرداری مرکز و مناطق و ۱۳۶ پروژه در دست اجرای سازمان‌ها ردیف بودجه تعریف شده و درکنار آن با توجه به نیاز شهر و شهروندان ۹۵ پروژه جدید نیز تعریف شده است که اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت سهم خود را از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز پرداخت نمی‌کند، یادآور شد: متأسفانه در بودجه سال آینده تبریز از اوراق مشارکت دولتی خبری نیست.

شهردار تبریز در عین حال از اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی در مناطق برخوردار شهر در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: اولویت شهرداری تبریز در بودجه سال آتی، مناطق کم برخوردار شهر است و در کنار آن با تعریف پروژه و ارائه خدمات در مناطق برخوردار شهر، می‌توان به تحقق سیاست توسعه متوازن و همچنین عدالت اجتماعی امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: حرکت به سمت محرومیت‌زدایی و تحقق عدالت شهری نقاط قوت بودجه سال آینده شهرداری تبریز است و در این راستا برای اولین بار ۳۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی بافت حاشیه شهر و مسیرگشایی امتداد ۴۲ متری انقلاب اختصاص یافته است.

رنجبر تأکید کرد: در بودجه سال آتی، بخش‌هایی همچون مترو، اتوبوسرانی، هوشمندسازی شهر و اجرای پروژه های مشارکتی مثل پارک بزرگ تبریز، توسعه شبکه فیبر نوری، خدمات محله‌ایی نیز اعتبار ‌ویژه‌ای برایشان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: توجه به مدیریت انقباضی  هزینه‌ها نقطه قوت بودجه سال آتی است که تلاش کردیم در بخش‌های مختلف هزینه‌ها را کاهش دهیم، ولی افزایش حقوق کارکنان و کارگران در دست دولت است.
 

لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در جلسه علنی امروز شورای شهر تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

بودجه شهرداری تبریز بر اساس اسناد بالادستی، برنامه‌ پنج‌ساله، چشم‌انداز دوازده ساله و سیاست‌های ابلاغی شورای شهر تدوین شده است.  

بر اساس این گزارش بودجه هشت هزار و ۲۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز به نسبت‌ سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است.  

محوریت بودجه سال آتی شهرداری تبریز، توسعه زیرساخت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی، مدیریت انقباضی هزینه‌ها، پروژه‌های خاص و اساسی، مناطق کم‌برخوردار، توجه به نظرات شهروندان، ارزش‌افزوده مناطق، برنامه‌های قرارگاه اقدام، درآمد پایدار شهرداری، توسعه شبکه فیبر نوری، توسعه پارک‌های محله‌ای و فضای سبز و توجه به خدمات محله‌ای که مورد تأکید شورا است.  

۶۰ درصد از کل بودجه سال آتی عمرانی است که توسعه مسیرگشایی‌ها، پروژه مقبره‌الشعرا، پارک بزرگ تبریز، پل‌های در دست احداث، بافت چوخورلار، تقاطع‌های غیرهمسطح  و سایر پروژه‌ها در ذیل این بودجه تعریف شده‌اند.

در این بودجه برای اولین بار ۳۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی بافت حاشیه شهر در نظر گرفته شده است که مسیرگشایی امتداد ۴۲ متری انقلاب و کوثر شرقی به ترلان دره‌سی در اولویت قرار دارد. 


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار