سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

امام جمعه تبریز: به نتیجه رسیدن عزتمندانه مذاکرات هسته ای خواسته عمومی است

کد خبر : 2038
23:12
1400/10/24


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با قدردانی از تلاش تیم مذاکره کننده کشورمان در وین گفت: ما در جریان این مذاکرات سخت و پیچیده خواهان به نتیجه رسیدن عزتمندانه هستیم.


به گزارش سونيوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، افزود: غربی ها و به خصوص رسانه های بیگانه چنین القا می‌کنند که ایران مطالبه بیش از حد در مذاکره داشته و وقت کشی در مذاکرات می‌کند، اما باید توجه داشت که تهران به هیچ عنوان تن به مذاکرات فرسایشی نخواهد داد اما شتابزده نیز عمل نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فضاسازی برای منفعل کردن تیم مذاکره کننده وجود دارد و در جنگ روایت‌ها، روایت سازی وارونه توسط رسانه‌های غربی صورت می‌گیرد که در این شرایط هوشیاری، بصیرت و تکیه به رهنمودهای مقام رهبری گره گشا خواهد بود.

وی به سخنان  اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره و اضافه کرد: سه محور در سخنان رهبری در دیدار با مردم قم وجود داشت که شامل غیرت دینی، جنگ نرم و وحدت بود و باید متذکر شد که غیرت دینی عامل نجات کشور ماست و باید آن را در جامعه گسترش بدهیم.

آل هاشم با تاکید بر اینکه آئین های دینی می‌تواند مردم را مقابل بدخواهان و دشمنان بسیج کند، یادآور شد: باید توجه داشت که دشمنان انقلاب و نظام با اسلام سیاسی مشکل دارند نه اسلام سکولار که هیچ ارزشی به مبانی دینی در حکومت داری قائل نیست.

وی جنگ نرم دشمنان علیه ملت و نظام اسلامی را بسیار پیچیده و برنامه ریزی شده خواند و گفت: دشمن افراد بی ارزش را که اصول انقلاب را از بین می‌برند، برجسته می‌کند و ما باید در مقابل فساد و اشرافی گری ایستادگی کنیم و نسبت به آینده و جوانان آینده کشور امیدوارتر باشیم.

آل هاشم ادامه داد: باید در مقابل کسانی که در برابر انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، مقابله کرد چون چاره‌ای جز ایستادن در مقابل آنها وجود ندارد و باید برای این ایستادگی وحدت و یکپارچگی داشته باشیم.

وی اهمیت خانواده در جامعه و نظام اسلامی را متذکر شد و افزود: هر پدر و مادری موظف است تا زمینه پس انداز سرمایه معنوی در فرزندان خود را فراهم کنند و در این میان مسئولیت پدر و مادر تنها در مسائل مالی و دنیوی نیست بلکه باید در مسائل معنوی نیز مسئولیت شناس باشند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه مادران صبور شهدا، ام‌البنین های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند، گفت: سیره و روش حضرت ام البنین به عنوان الگویی برای مادران، صبر و فداکاری است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار