سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

مردم تخلف در تعرفه های پزشکی را گزارش کنند

کد خبر : 2037
23:07
1400/10/24


معاون درمان رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی اعلام کرد: مردم استان هر گونه تخلف در تعرفه های پزشکی را به این مجموعه گزارش کنند تا در سریعترین زمان به موضوع رسیدگی شود.


به گزارش سونيوز، جواد احمدیان هریس روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران ، نظارت بر اجرای دقیق تعرفه ها را یکی از رسالت های مهم و اصلی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خواند و افزود: در کنار وظایف اداری این معاونت، مردم بهترین ناظر و کنترل کننده اجرای درست و دقیق تعرفه های پزشکی هستند.

وی اظهار داشت: مردم شریف آذربایجان شرقی در صورت مشاهده دریافت وجه بیشتر از تعرفه های مصوب، شکایت خود را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت کنند تا واحد نظارت معاونت درمان اقدام کرده و مبالغ اضافی دریافتی عودت داده شود.

احمدیان هریس از مردم درخواست کرد در این خصوص با واحد نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و نیز سازمان نظام پزشکی همکاری کرده و در صورت مشاهده موارد تخلف را اطلاع دهند.

وی درباره نحوه توزیع امکانات در مراکز بهداشتی و درمانی شهرها و روستاهای مختلف آذربایجان شرقی را مناسب خواند و اضافه کرد: توزیع امکانات درمانی و بهداشتی بر اساس جمعیت و پراکندگی آن  انجام می شود.

احمدیان هریس ادامه داد: بر همین مبنا پزشکان متخصص هم به صورت آنکال و هم به صورت مقیمی حتی در شهرهای با جمعیت پایین نیز حضور دارند و متخصصین چهار رشته اصلی شامل کودکان، زنان، جراحی و بیهوشی در اکثر شهرهای آذربایجان شرقی حضور فعال دارند و در حال ارائه خدمات درمانی به مردم هستند.

معاون درمان رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در سال های اخیر با رسیدگی به وضعیت بیمارستان های شهرستان ها تلاش های خوبی جهت افزایش مقیمی پزشکان در مناطق محروم و افزایش خدمات پزشکی در این مراکز انجام شده است، گفت: با برنامه ریزی های دولت سیزدهم جهت پراخت به موقع حق الزحمه پزشکان متخصص و سایر کادر درمان، وضعیت کنونی بهتر خواهد شد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار