سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

بیشتر بیماران کرونایی اورژانس هشترود جزو واکسن‌نزده‌ها هستند

کد خبر : 2022
15:48
1400/10/21


رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود گفت: اغلب کسانی که برای درمان و با علایم کرونا به اورژانس مراجعه می‌کنند، جزو واکسن‌نزده‌ها هستند و به نظر می‌رسد شدت بیماری در واکسن‌نزده‌ها بیشتر از کسانی است که واکسن دریافت کرده‌اند.


به گزارش سونيوز، دکتر سلیمان جعفرزاده با بیان اینکه در هشترود ۹۷.۵ درصد مردم نوبت اول، ۹۰ درصد نوبت دوم و ۲۸ درصد نیز نوبت سوم را دریافت کرده‌اند، افزود: واکسیناسیون مهمترین راه پیشگیری از شیوع سویه‌های جدید کروناست و واجدان شرایط بدون توجه به نوع واکسن کرونا باید نسبت به دریافت دز سوم اقدام کنند.  

وی همچنین بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با وجود دریافت واکسن کرونا تأکید کرد و ادامه داد: تا زمانی که واکسیناسیون عمومی انجام نشود، باید همچنان به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند بمانیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود تاکید کرد: مردم پس از دریافت واکسن باید کماکان مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا عادی‌انگاری می‌تواند به موج جدید بیماری منجر شود.

دکتر جعفرزاده با اشاره به اینکه مجموعه بهداشت و درمان تمام توان خود را برای جلوگیری از شکل‌گیری پیک جدید کرونا صرف می‌کند، تصریح کرد: تعدادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند می‌توانند جرقه‌ای جهت افزایش آمار مبتلایان باشند.

وی بیان کرد: مردم  فهیم شهرستان قدردان زحمت‌های پزشکان و کادر درمانی هستند و تلاش و زحمت آنان را در مقابله با بیماری کرونا و درمان بیماران از یاد نخواهند برد اما باید توجه شود که یکی از اصلی‌ترین راه‌های قدردانی از کادر درمان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

اکنون چهار نفر به علت ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) هشترود بستری هستند که یک نفر از آنان در بخش ویژه بستری است.

مسئولان بهداشت و درمان هشترود می گویند تاکنون ابتلا به سویه امیکرون در این شهرستان مشاهده نشده است. 


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار