سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

ترامپ: بایدن از نام من برای تجزیه بیشتر آمریکا استفاده کرد

کد خبر : 2005
22:26
1400/10/16


دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به سخنان جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا به مناسبت سالگرد حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه گفت: بایدن امروز از نام من برای تجزیه و تفرقه بیشتر در آمریکا استفاده کرد.


به گزارش سونیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به سخنان امروز بایدن واکنش نشان داد که در نخستین سالگرد حوادث ششم ژانویه و حمله به ساختمان کنگره، بشدت او را سرزنش کرد و گفت: ترامپ تنها یک رئیس جمهور سابق نیست، او یک رئیس جمهور شکست خورده است که از پذیرش خواست مردم آمریکا خودداری کرد.

رئیس جمهوری سابق تندروی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در واکنش به این سخنان بایدن گفت: بایدن که با سیاست های دیوانه بار مرزهای باز، انتخابات فاسد، سیاست های فاجعه بار انرژی، دستورات غیر قانونی و تعطیلی مدارس درحال نابود کردن ملت آمریکا است، امروز از نام من برای تجریه و ایجاد تفرقه بیشتر در آمریکا استفاده کرد.

ترامپ ادامه داد اینها یک تئاتر سیاسی برای انحراف اذهان از شکست بایدن است. بایدن برای منحرف کردن مردم از شکستها و ناکامی هایش سخت تقلا می کند. او به هر چیزی دست بزند خراب می شود. اینها همه از نتایج انتخاباتی است که در آن تقلب شده است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا اضافه کرد آمریکا دیگر مرزی ندارد، کاملا کنترل کرونا را از دست داده است، در انرژی دیگر استقلال ندارد، تورم بیداد می کند و ارتش ما در هرج و مرج است. خروج یا تسلیم ما در افغانستان، شرم آورترین روز در تاریخ آمریکا بود.

وی با تکرار ادعاهای خود در مورد انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا گفت: چرا کمیته غیر منتخب مجلس در خصوص انتخابات ۲۰۲۰ که در ان تقلب شده، تحقیق نمی کند؟ این به این دلیل است که آنها توجهی برای آنچه اتفاق افتاد ندارند. آنها (با تقلب در انتخابات) پیروز شدند و این امر درحال تخریب کشور است.

ترامپ اظهار داشت: آنها می خواهند تمام گفت و گوها در مورد انتخابات را لغو کنند. اگر به ارقام نگاه کنید متوجه می شوید. آنها قابل توجیه نیستند بنابراین رسانه های همدست تنها از "دروغ بزرگ" سخن می گویند درحالی که دروغ بزرگ، انتخابات است.

به گزارش سونیوز، همزمان با برگزاری آخرین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در صحن کنگره آمریکا با حضور «مایک پنس» معاون وقت رئیس جمهوری و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) که همه جهان نظاره گر آن بود، گروهی از نژادپرستان پس از سخنرانی ترامپ مبنی براینکه درانتخابات تقلب صورت گرفته، به ساختمان کنگره یورش برده و برای ساعاتی آن را به تصرف خود در آوردند.
بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران این اقدام را حمله  به مردمسالاری در آمریکا خوانده  و حتی آن را بدترین واقعه تروریستی پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱  در خاک آمریکا دانستند.
ترامپ در پی این رخداد برای دومین بار و البته پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش، به اتهام تحریک مهاجمان استیضاح و همچون بار نخست، تبرئه شد.
مریک گارلند دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا پیش از نخستین سالگرد حمله به کنگره اعلام کرد: دادستان ها همچنان متعهد به پاسخگو کردن همه عاملان ششم ژانویه طبق قانون و در هر سطحی هستند.

دعوت حامیان به قیام علیه دولت بایدن
ترامپ همچنان در بیانیه دیگری همزمان با سالگرد حمله حامیانش به ساختمان کنگره در ششم ژانویه، از آنها خواست علیه اجباری شدن احتمالی واکسن کرونا برای کودکان مدرسه ای قیام کنند.

 در بیانیه رئیس جمهوری سابق آمریکا آمده است که اکنون دولت بایدن دوباره درباره تعطیلی مدارس و حتی واکسن برای کودکان مدرسه‌ای صحبت می کند. این یک بی احترامی است و ملت حامی آمریکا را دوباره قوی کنید، باید قیام کند و با عبور دولت آمریکا از حدود خود مخالفت کند.

بیانیه ترامپ به گزارش‌های منتشر شده در خصوص تصمیم مدارس دولتی دیترویت برای اجباری کردن واکسن کرونا برای همه دانش‌آموزان قبل از شروع سال تحصیلی آینده  اشاره می کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا  توصیه می کند که همه آمریکایی ها در رده سنی پنج سال به بالا واکسن کرونا دریافت کنند.

دستور العمل های واکسیناسیون برای دانش آموزان مدارس دولتی آمریکا معمولاً در سطح ایالتی اجرا می شود. طبق داده های کنفرانس ملی قانونگذاران ایالتی، همه 50 ایالت آمریکا شرایط مختلفی برای واکسیناسیون دانش آموزان در مدارس دولتی درنظر گرفته اند.

آمریکا هم اکنون با موج جدیدی از ابتلا به کرونا به دلیل شیوع سویه اومیکرون مواجه بوده و این امر باعث شده است که  کارشناسان بهداشتی بار دیگر بر اهمیت واکسینه شدن تاکید کنند.

 


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار