سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

شهردار: احداث پمپ بنزین‌های تک‌سکو در تبریز گریزناپذیر است

کد خبر : 1991
13:04
1400/10/13


شهردار تبریز با اشاره به آماده‌سازی طرحی برای احداث پمپ بنزین‌های تک‌سکو یا ۲ پمپه در این شهر و گریزناپذیر بودن اجرای آن گفت: اجرای این طرح موجب کاهش زمان سوختگیری و صرفه جویی در مصرف سوخت خودروها در سطح شهر می‌شود.


به گزارش سونيوز، عباس رنجبر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح با توجه به تراکم و ازدحام خودروها در پمپ‌های بنزین تبریز، در راستای کاهش سفرهای درون‌شهری تهیه شده که در صورت آمادگی شهروندان می‌توان با همکاری شرکت‌های فرآورده نفتی آن را اجرا کرد.

وی اظهار داشت: اگر پراکندگی پمپ‌های بنزین از طریق اجرای این طرح افزایش یابد، مردم زمان کمتری برای سوختگیری اختصاص خواهند داد؛ همچنین احساس خطر حضور در مجموعه‌های بزرگ نفتی نزد شهروندان کاهش می‌یابد.

شهردار تبریز با بیان اینکه این طرح در تمام کشورهای دنیا به خصوص اروپا در پارکینگ منازل و یا مجتمع‌های مسکونی در حال اجرا است، گفت: این گونه پمپ بنزین ها استانداردسازی می شود و خطر آ نها در حد موتورخانه‌ها و تانکرهای قدیمی نفت است.

رنجبر، از شهروندان خواست اگر چنین فضایی در اختیار دارند با کمک شهرداری اقدام به احداث پمپ‌بنزین تک‌سکو در محل زندگی و یا مجتمع‌های مسکونی کنند. 

وی یادآوری کرد: احداث این پمپ‌های تک‌سکو علاوه بر کاهش بار ترافیکی شهر زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می کند.

به گزارش سونيوز، پراکندگی پمپ بنزین ها و جایگاه های سوخت در کلانشهر تبریز به ویژه کمبود این جایگاه ها در هسته مرکزی شهر موجب می شود تا رانندگان وسایط نقلیه شخصی و عمومی برای سوختگیری خودروهای خود مسافت چند کیلومتری را طی کنند تا به نزدیک ترین پمپ بنزین یا جایگاه سوخت برسند و این کار موجب افزایش مصرف بنزین و هدررفت این سرمایه می شود.

احداث پمپ بنزین و جایگاه های سوخت تک سکو در نقاط مختلف کلانشهر تبریز به ویژه در هسته مرکزی علاوه بر دسترسی آسان رانندگان خودروهای شخصی و عمومی برای سوختگیری خودروهای خود، موجب جلب رضایت شهروندان و کاهش مصرف سوخت و بنزین برای رسیدن به پمپ بنزین و جایگاه های سوخت موجود در حاشیه شهر می شود.

آذربایجان شرقی دارای حدود ۱۷۳ جایگاه سوخت مایع و گاز بوده که از این تعداد ۴۰ جایگاه سوخت مایع در سطح شهر تبریز قرار دارد و از این تعداد حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد جایگاه ها در هسته مرکزی و محل های پرترافیک این شهر واقع هستند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار