سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

معاون شهردار: امکان اتوبوس خوابی را فراهم کرده‌ایم

کد خبر : 1985
13:08
1400/10/12


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در مناطق شوش، راه آهن و غیره شاهد خیابان خوابی هستیم و نمی‌توانیم به اجبار مردم را به گرم خانه‌ها منتقل کنیم لذا امکان اتوبوس خوابی را فراهم کرده‌ایم و حتی پیشنهاد حضور مددکاران در این اتوبوس‌ها نیز داده شده است.


به گزارش سونيوز، محمد امین توکلی زاده روز یکشنبه در صحن شورای شهر تهران گفت: در این دوره شهردار تهران معاونت فرهنگی را موظف به رسیدگی به این موضوع کرده که زیرساخت‌هایی نیز در این زمینه از پیش ایجاد شده بود و با کمک کمیسیون فرهنگی اشکالات این زیرساخت‌ها شناسایی شده و در حال انجام فعالیت است.

وی با بیان اینکه سامان سراها یا همان گرم خانه‌ها یکی از این موارد است و بیش از ۲ هزار نفر را پوشش می‌دهد افزود: به غیر آن نیز یکی از دلایل شب خوابی در خیابان همراهان بیماران است لذا به همراه سراها در مناطق شهرداری رسیدگی شد تا هم توسعه و هم سامان یابد و در حال حاضر این مراکز فعال است.

توکلی زاده ادامه داد: شهروندان نیز در صورت مشاهده با موارد بی‌خانمانی می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ به ما اطلاع دهند و راهنمایی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

به گفته وی، برخی از این افراد از گرم خانه و همراه سراها استفاده نمی‌کنند و علاقه‌ای به حضور در این اماکن ندارند لذا تدبیری شد تا اتوبوس‌ها برای این افراد در ساعاتی از شب حضور داشته باشند و این امر به عنوان امداد موقت شبانه این افراد است.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: مقرر شد که در اتوبوس‌ها پوسترهایی را نصب و شماره‌هایی را اعلام کنیم تا شهروندان از این امکان شهرداری مطلع شوند.

وی اظهار داشت: شهردار تهران نیز اعلام کرد که در صورت تکمیل شدن ظرفیت این زیرساخت‌ها نیز می‌توانیم از سالن‌های بحران نیز استفاده کنیم و این سالن‌ها را تجهیز کردیم که در صورت نیاز افراد به این سالن‌ها منتقل شوند همچنین چندین مرکز نیز با کمک خیرین در حال ایجاد است تا افراد بی خانمان امکان اسکان موقت داشته باشند.

در ادامه رییس شورای شهر تهران گفت:‌ آیا واقعا استفاده از این اتوبوس‌ها برای بی‌خانمان‌ها درست است؟ و آیا این اتوبوس‌ها که قرار است شهروندان برای حمل و نقل از آن استفاده کنند جهت اتوبوس‌خوابی استفاده شود؟

مهدی چمران افزود:‌ تا وقتی می‌توانیم فضا و مکان برای این افراد اختصاص دهیم اتوبوس‌خوابی چندان مفهومی ندارد.

در پاسخ صحبت‌های چمران معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت:‌ اتوبوس‌ها از نوع بی آر تی نیست و بنا داریم این اتوبوس‌ها کلا جدا از اتوبوس‌های حمل و نقل باشد و مددکار هم در این اتوبوس‌ها استقرار پیدا کند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار