سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

مشکلی برای تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

کد خبر : 1983
12:57
1400/10/12


معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود بارش برف روز گذشته در برخی مناطق استان به ویژه تبریز، مشکلی برای تردد در جاده‌ها وجود ندارد.


به گزارش سونيوز، غلامرضا رسول زاده، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون تردد در جاده های اصلی و فرعی، آزادراه تبریز - زنجان و راه های روستایی برقرار بوده و با توجه به احتمال وقوع کولاک در مناطق کوهستانی و برف گیر استان، رانندگان برای تردد در این مناطق زنجیرچرخ و امکانات زمستانی به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه های تحت پوشش برف روبی و ۳۸ نقطه کوهستانی برف گیر در استان وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان طی روزهای آینده، رانندگان و مسافران در صورت نبودن ضرورت از تردد در مسیرهای کوهستانی و برف گیر خودداری کنند.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای انجام وظایف خود با بسیج همه جانبه همکاران، بکارگیری کلیه امکانات، استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در جاده های پرتردد نسبت به خدمات رسانی به متردد کنندگان جاده ها اقدام می کند.

رسول زاده، به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار