سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

امام جمعه تبریز: بیسوادی عامل بردگی ملت‌هاست

کد خبر : 1963
12:18
1400/10/08


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بیسوادی عامل اصلی و مهم بردگی ملت ها در طول تاریخ بوده است.


به گزارش سونیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در دیدار کارکنان معاونت سوادآموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با وی، افزد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استعمارگران برای بردگی فکری ملت‌ها در طول تاریخ، بی‌سواد نگه داشتن آن‌ها بود و چون استعمارگران سوادآموزی را به ضرر منافع خود می‌دانستند، تنها طبقه‌ اشراف حق ادامه‌ تحصیل داشتند.

وی اظهار داشت: سوادآموزان پیش از یادگیری مهارت خواندن و نوشتن به موضوعاتی نیاز دارند که در زندگی آنها کاربرد داشته باشد و از جمله نیازهای این بخش شامل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که باید توسط نهادهای مزبور جدی گرفته شود.

آل هاشم  نقش سواد آموزی در کاهش آسیب های اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی را تعیین کننده دانست و ادامه داد: سوادآموزی در رشد و تکامل جوامع در حال توسعه نقش اساسی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه نقش تکنولوژی و بهره‌گیری از سبک‌های نوین آموزشی به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا بیش از پیش احساس شد، گفت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی تولید محتوای آموزشی برای انتشار در شبکه‌های مجازی و شاد گامی ارزشمند در فعال نگه داشتن بحث آموزش بود.

امام جمعه تبریز، ابتکار، خلاقیت و تلاش فعالان عرصه‌ آموزش در دوران کرونا را ماندگار دانست و مشارکت تمامی دستگاه‌ها از جمله رسانه ها در ترغیب و تشویق بی سوادان به شرکت در کلاس‌ها را خواستار شد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار