سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

تاکید بر گسترش روابط بلاروس و آذربایجان‌شرقی

کد خبر : 1949
15:28
1400/10/05


در دیدار سفیر جمهوری بلاروس در ایران با استاندار آذربایجان‌شرقی بر توسعه مناسبات دو جانبه تاکید شد.


به گزارش سونیوز، استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار گفت: هیچ مانعی برای گسترش همکاری های دوجانبه آذربایجان شرقی با استان های کشور بلاروس وجود ندارد .

عابدین خرم با اشاره به ظرفیت های بالای استان آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف افزود: استان آذربایجان شرقی پیشینه قوی در روابط با کشور جمهوری بلاروس دارد و این امر می تواند توسعه همکاریهای دوجانبه را بهبود بخشد.

 وی ابراز امیدواری کرد سفر سفیر بلاروس به آذربایجان شرقی و بازدید از توان صنعتی و تولیدی این استان و دیدار با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی بتواند روابط دوجانبه را تسهیل کند.

 استاندار آذربایجان شرقی با دعوت از استاندار موگیلف جمهوری بلاروس برای بازدید از شهر تبریز از سفیر این کشور در ایران خواست با فراهم کردن زمینه تبادل هیئت های تجاری و اقتصادی دو طرف گام اساسی برای بهبود روابط دو طرف بردارد.

سفیر جمهوری بلاروس در کشورمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تبریز وجود مشترکات دوکشور ایران و بلاروس را یادآور شد و افزود: اراده مقامات دوکشور بر گسترش همکاریهای دوجانبه است و باید با استفاده از شرایط موجود این روابط بیش از پیش توسعه یابد.

دمیتری کالتسوف خاطرنشان کرد: دور نمای خوبی برای همکاریهای دوجانبه بین ایران و بلاروس وجود دارد و باید برای رسیدن به شرایط عالی دوطرف بیش از گذشته تلاش شود.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار