سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

غلظت آلاینده‌های جوی از شنبه در تبریز افزایش می‌یابد

کد خبر : 1938
19:24
1400/10/02


رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که از شنبه هوای استان پایدار می‌شود، گفت: پایداری هوا موجب افزایش آلاینده‌ها به ویژه در شهر تبریز شده و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود.


به گزارش سونیوز، محمد امیدفر، روز پنجشنبه در گفت و گو با خیرنگاران با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی تا آخر جمعه ادامه دارد، افزود: هفته آینده دما پایدار خواهد بود اما سردی هوا ادامه دارد.

وی با اشاره به پایداری و متعاقب آن افزایش آلاینده های جوی گفت: اگر این روند اد امه یابد از روز دوشنبه هوای تبریز برای گروه های حساس ناسالم بوده و تا آخر هفته برای تمام گروه ها ناسالم می شود.

امیدفر با اشاره به وزش باد همراه با کولاک شدید در نواحی مرتفع و کوهستانی استان و لغزنده بودن جاده های این منطقه از مردم خواست در صورت امکان از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت نیاز خودرو را به زنجیر چرخ مجهز کرده و قبل از حرکت از سالم بودن خودرو اطمینان داشته باشند.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار