سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

۹۰ درصد مهاجرت‌ها از آذربایجان‌شرقی برای یافتن شغل است

کد خبر : 1914
15:54
1400/09/28


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مهاجرفرست بودن این خطه گفت: ۹۰ درصد مهاجرت ها از این استان برای تامین معیشت و کسب شغل است.


به گزارش سونيوز، جواد رحمتی، روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی با بیان اینکه نیروی انسانی ماهر، نیروی محرکه توسعه به شمار می رود، افزود: مهاجرت نیروی کار و وضعیت تراکم جمعیت از چالش‌های مهم استان بوده و باید با اتخاذ تدابیر لازم از مهاجرت نیروی کار جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: پایین بودن نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری، به مفهوم مطلوب بودن شاخص‌های اشتغال نیست بلکه بخش زیادی از نیروی کار برای پیدا کردن شغل از استان مهاجرت کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از مهاجرت نیروی کار از استان باید زمینه‌های جذب سرمایه گذار در همه حوزه‌ها را بهبود ببخشید، گفت: در این راستا باید با همفکری و همکاری دستگاه های دولتی و بخش خصوصی مشکلات را رفع کرد.

رحمتی، ادامه داد: باید علت و چرایی مهاجرت سرمایه‌گذاران به استان های مجاور را پیدا و بررسی کرد و در جهت رفع آن ها گام های اساسی برداشت و زمینه های فرهنگی برای جذب سرمایه گذاران را فراهم کرد.

وی یادآوری کرد: در آمایش سرزمین با توجه به ظرفیت‌های موجود برای افزایش تولیدات استان باید صنایعی که به صورت مکمل و یا تکمیل زنجیره تولید هستند را در اولویت قرار داد و در کنار آن به بحث بازار و بازاریابی توجه جدی کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نباید متقاضی محور عمل کرد و منتظر تقاضا بود، گفت: در این راستا باید تصمیم گرفت و نیاز استان را در قالب ‌بسته‌های سرمایه‌گذاری ارایه داد.

رحمتی، ادامه داد: آذربایجان شرقی شایستگی خیلی بیشتری نسبت به وضعیت موجود دارد و دست‌کم باید در بحث مدیریت داخل استان همه تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاران انجام دهند و نمایندگان مجلس هم برای رفع مشکلات توسعه و سرمایه گذاری، دستگاه های اجرایی را کمک کنند.

در این جلسه روند شاخص‌های کلان توسعه اجتماعی و اقتصادی استان در طی ۴۰ سال گذشته و بودجه پیشنهادی استان برای سال ۱۴۰۱ بررسی و ۳۰ مصوبه کارگروه امور زیربنایی که مربوط به طرح‌های جامع و تغییر کاربری اراضی بود، مورد تصویب قرار گرفت.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار