سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی آذربایجان شرق نیازمند مقاوم‌سازی است

کد خبر : 1902
13:40
1400/09/24


مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به تلاش این مجموعه برای تامین خانه امن برای روستاییان اعلام کرد: ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان نیازمند مقاوم‌سازی است.


به گزارش سونیوز، حجت الله سروری روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود:  ۳۰۵ هزار واحد مسکن روستایی در آذربایجان شرقی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات مقاوم سازی برای هر واحد مسکونی  ۱۰۰ میلیون تومان است، گفت: به تازگی افزایش این رقم به ۲۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده، ولی هنوز برای ما ابلاغ نشده است.

وی اعتبارات سال جاری مطالعه طرح هادی در روستاهای آذربایجان شرقی را ۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در صورت خودیاری دهیاری ها برای مطالعه و بازنگری طرح های هادی شاهد تسریع در بازنگری این طرح در روستاها خواهیم بود.

سروری از اجرای طرح حل مشکلات طرح هادی در روستاهای زیر ۲۰ خانوار  استان خبر داد و اضافه کرد: با اجرای این طرح و همکاری شهرستان ها، مشکلات طرح هادی در این روستاها در کمتر از یک ماه قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه سالیانه این استان برای مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی ۱۲ هزار واحد است، گفت: تاکنون بیش از ۱۴۶ هزار واحد روستایی در استان نوسازی و مقاوم سازی شده است.

سروری ادامه داد: در زمان کنونی ۴۸ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان با استفاده از تسهیلات این بنیاد مقاوم سازی شده که این رقم در مقایسه با میانگین کشوری چهار درصد بیشتر است.

وی یادآوری کرد: در صورت لحاظ واحدهای مسکونی که روستاییان به صورت شخصی اقدام به مقاوم سازی کرده اند، میانگین واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده استان به ۶۰ تا ۶۵ درصد می رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی، پرداخت ۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی یا خانواده های دارای دو یا چند توانجو در قالب برنامه جامع تامین مسکن اقشار کم درآمد روستایی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای ۴۴ هزار واحد مسکن روستایی را از دیگر اقدامات این نهاد در راستای تامین مسکن مناسب و ایمن برای روستاییان اعلام کرد.

سروری احداث ۱۴ واحد کتابخانه روستایی را از اقدامات این بنیاد در حوزه مسکن روستایی اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۱۱۸ واحد مسکونی نیز از سوی خیرین مسکن ساز استان برای محرومان احداث شده است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار