سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

تاکنون ۶ هزارو۳۴۳ کرونایی در تبریز فوت كردند

کد خبر : 1892
08:46
1400/09/22


مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز گفت: برای نخستین بار بعد از ۶۰۰ روز تبریز بدون فوت کرونایی داشته و فوتی‌های کرونایی تبریز به صفر رسید.


به گزارش سونيوز، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اعلام این مطلب به مدیر خبر فجر آذربایجانشرقی گفت: پس از حدود 600 روز بحران مرگ و میر ناشی از شیوع کووید۱۹، بخش تدفین متوفیان کرونایی در وادی رحمت تبریز در 21 آذر خالی شد و تا ظهر یکشنبه 22 آذر (لحظه تهیه خبر) نیز فوتی کرونایی نداشتیم.
فرخ جلالی با اشاره به تدفین حدود شش هزار و 343 متوفی کرونایی در تبریز طی پاندمی کرونا گفت: پس از ماه ها تلاش طاقت فرسا برای تدفین اموات کرونایی، روز شنبه،20 آذرماه، روز خاطره انگیزی برای همکاران آرامستان‌های تبریز رقم خورد.
وی یادآور شد: آمار متوفیان کویید۱۹ در تبریز درحالی به رقم صفر رسید که در اوج بحران، بعضا تعداد متوفیان کرونایی به 78 نفر در روز رسیده بود.
مدیر عامل سازمان آرامستانهای تبریز  افزود: علاوه بر تبریز طی این مدت حدود 1500 نفر برای تغسیل و تکفین فوتی های کرونایی به شهرستان های مختلف از جمله آذرشهر، اهر، بستان آباد، شبستر، مرند، کلیبر و روستاهای تابعه اعزام شده اند.
وی با آرزوی روزهای بدون دفن کرونایی در وادی رحمت تبریز از حمایت های همه جانبه امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی که با اعزام ناظر مقیم و نیروهای جهادی حداکثر مساعدت را در این مدت داشتند، تشکر کرد.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار