سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

سوانح رانندگی در آذربایجان‌شرقی ۶۳۹ کشته برجای گذاشت

کد خبر : 1891
08:42
1400/09/22


مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در مدت سپری شده از امسال ۶۳۹ نفر به علت فوت ناشی از تصادفات رانندگی به پزشکی قانونی استان ارجاع داده شدند.


به گزارش سونيوز، علی صفایی فرد افزود: از این تعداد ۵۰۶ نفر مرد و ۱۳۳ نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب ۱۰ و ۸۵ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین ۱۰ نفر از این آمار در خارج از استان، ۲۲ نفر در حوادث غیر ترافیکی (موارد غیرترافیکی) و ۱۲ نفر نیز به فاصله بیش از یک ماه از تاریخ تصادف جان باختند.
صفایی فرد اظهار کرد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۴۵۱ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۱۵۸ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۰ نفر در جاده‌های خارج از استان و ۲۰ نفر نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است.
وی گفت: در آبان ماه امسال ۸۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی در آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته و ۶۴ نفر از آنان مرد و ۱۹ نفر زن بودند.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی افزود: در هشت ماه امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۱۱ هزار و ۲۲۲ نفر بوده که از این تعداد ۸ هزار و ۳۵۶ نفر مرد و ۲ هزار و ۸۶۶ نفر زن بودند.
وی اضافه کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۱۰ هزار و ۲۵۷ نفر گزارش شده بود، حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار