سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

آذربایجان‌شرقی برای خبرنگاران ترکیه‌ای تور گردشگری برگزار می‌کند

کد خبر : 1889
08:30
1400/09/22


مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از برگزاری "فم تور" آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری استان برای خبرنگاران و فعالان رسانه ای گردشگری ترکیه‌ خبر داد.


به گزارش سونيوز، احمد حمزه زاده، زمان برگزاری این تور ویژه را زمستان امسال اعلام و اضافه کرد: آشنایی با داشته ها، امکانات و ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی هدف اصل این تور است که میراث فرهنگی استان با با همکاری بخش خصوصی آن را برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فم تور ( FAM Trip / Familiarization Trip) سفری است که با هدف بازاریابی و تبلیغ خدمات و یا مقصد سفر از سوی تور گردانان، آژانس‌های هواپیمایی برگزار می شود، اظهار داشت:  این نوع تورها به متخصصان صنعت گردشگری مانند روزنامه‌نگاران، راهنمایان تور، عکاسان، فیلم‌سازان و مشاوران سفر ارائه می‌شود و در تمام جهان مرسوم است.

حمزه زاده ادامه داد: برگزاری فم تورهای گردشگری بهترین راهکاری است که کشورهای برتر در حوزه گردشگری در راستای توسعه این صنعت به کار برده‌اند و به همین منظور با برگزاری فم تورها در آذربایجان شرقی و بهره‌مندی از توان‌بخش خصوصی و ظرفیت‌های موجود استان در حوزه گردشگری، می‌توان بستر مناسب برای توسعه این صنعت را فراهم کرد.

وی افزود: در راستای این هدف، برگزاری فم تورهای دیگر برای فعالان گردشگری و اصحاب رسانه سایر کشورهای همسایه نیز در دستور کار قرار گرفته و برنامه های آن برای اوایل سال آینده طراحی شده است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار