سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

هیچ‌گونه عوارضی در آزاد راه تبریز-سهند دریافت نمی‌شود

کد خبر : 1874
17:46
1400/09/17


فرماندار شهرستان اسکو با تکذیب خبر مربوط به اخذ عوارضی آزادراه تبریز - سهند گفت: هنوز فرآیند قانونی اخذ عوارض آزاد راه مذکور طی نشده است.


به گزارش سونیوز، بابک رضی منش روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هنوز فرآیند قانونی اخذ عوارض آزاد راه مذکور طی نشده و نرخ عوارض هم از طریق وزارت راه و شهرسازی تعیین و ابلاغ نشده است؛ نرخ عواضی توسط وزارت مذکور رسما ابلاغ و پس از طی فرایندهای قانونی نسبت به دریافت عوارض اقدام می شود.

وی در مورد مبلغ احتمالی عوارضی آزاد راه تبریز- سهند گفت: سال گذشته نرخ عوارضی سه هزار تومان تعیین شده بود ولی در سال جاری مصوبه قیمت جدید عوارض آزاد راه از طریق وزارت راه و شهرسازی تعیین و اعلام نشده است.

فرماندار اسکو با بیان اینکه برای ناوگان حمل و نقل عمومی ۵۰ درصد تخفیف عوارض اعمال خواهد شد، افزود: برای شهروندان سهند نیز تخفیف ویژه ای در نظر گرفته شده است که به محض ابلاغ مصوبه به صورت کامل از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

آزادراه تبریز - سهند پس از ۱۳ سال از آغاز عملیات اجرایی آن، دوم دی ماه پارسال در آیینی با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقام های ارشد آذربایجان شرقی افتتاح شد به صورت رسمی به بهره برداری ‌رسید.

این آزادراه ۲۰ کیلومتر طول دارد که به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در ۶ خط رفت و برگشت اجرا شده و ۴۰ درصد اعتبار پروژه آورده سهم دولت است که با بهره برداری از آن زمان سفر به شهر ۱۰۰ هزار نفری سهند حدود ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.

ارزش روز پروژه ۶ هزار میلیارد ریال بوده و ۵۰ دستگاه ابنیه فنی و ۸ دستگاه پل اصلی در آن اجرا شده است.

عرض کلی آزادراه ۳۶ متر و عرض کلی آسفالت حدود ۳۳ متر بوده، طول دیوارسازی آن یک هزار و ۲۷۰ متر و حجم تردد روزانه آن ۳۰ هزار وسیله نقلیه است.

شهر جدید سهند با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز و در حوزه استحفاظی شهرستان اسکو واقع شده است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار