سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

دادگستری آذربایجان‌شرقی نسبت به ارایه خدمات به روشندلان حساس است

کد خبر : 1870
15:25
1400/09/16


رییس کل دادگستری آذربایجانشرقی گفت: این مجموعه در تمامی حوزه های تحت مدیریت نسبت به ارایه خدمات مناسب و بدون مشکل به جامعه روشندلان حساس است.


 به گزارش سونيوز،موسی خلیل اللهی روز سه شنبه در نشستی با اعضای جامعه روشندلان آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم تسهیل ارائه خدمات برای این قشر، اظهار داشت: بر اساس کنوانسیون های بین المللی و نیز قانون جامع، حقوقی برای جامعه معلولان مشخص شده و تکالیفی در این خصوص بر عهده سازمان ها گذاشته شده است که باید انجام دهند.

وی حقوق شهروندی روشندلان را جزو اولویت های اصلی دستگاه قضائی دانست و افزود: بخشی از خدمات مورد نیاز این عزیزان در حیطه وظایف شهرداری می باشد که باید احصاء، اولویت بندی و محقق شود.

خلیل اللهی ادامه داد: داشتن کارت معلولیت در مراجعه به دفاتر قضایی کافی بوده و نیازی به صرف هزینه های اضافی برای اخذ معرفی نامه های مختلف از مراجع گوناگون نیست و باید بر اساس مدارک ارائه شده خدمات مناسب  در حوزه های مدیریتی دادگستری استان ارائه شود.

وی در خصوص ارائه خدمات بهینه و مناسب در سازمان اسناد رسمی برای قشر روشندلان، گفت: در راستای پیشگیری از بی حرمتی و سوء استفاده های احتمالی از قشر روشندلان، باید در روند ارائه خدمات، شرایطی ایجاد شود که روشندلان با همراهی افراد معتمد خود، بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

خلیل اللهی در خصوص موضوع اشتغال جامعه روشندلان و بهره مندی از ظرفیت های این قشر نیز ، اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال برای جامعه معلولان در قوانین مختلف وظایفی مشخص شده که در این رابطه می توان از ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان بهره مند شد.

وی با اشاره به توسعه ارائه خدمت به جامعه روشندلان، یادآور شد: به منظور توسعه ارائه خدمات به این قشر از جامعه برای مثال تولید کتاب های گویای مورد نیاز روشندلان می توان از ظرفیت «خدمات رایگان جایگزین حبس» بهره مند شد که در این خصوص خدمات مورد نیاز و دارای اولویت احصا و بر اساس آن عمل شود.

در استان بیش از چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی بیش از ۱۷ هزار نابینا و کم بینا وجود دارند که حدود ۱۰ هزار نفر از آنان از خدمات مستمری بهزیستی بهره مند هستند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار