سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

پنج سال از حادثه قطار تبریز- مشهد گذشت/ مردم همچنان منتظر معرفی و محاکمه مقصران

کد خبر : 1825
15:46
1400/09/06


امام جمعه تبریزبا اشاره به سالگردجانباختن زائران آسمانی قطار تبریز- مشهد در سال 95، گفت: متاسفانه بعد از پنج سال مسؤولان و مسببان آن حادثه مشخص و مجازات نشده‌اند و از دستگاه قضایی خواستار شناسایی و مجازات مسببان آن حادثه هستیم.


به گزارش سونیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس به دست رضاخان و روز مجلس اظهار داشت: وظیفه اصلی مجلس قانونگذاری است و امیدواریم تمام نمایندگان مثل شهید مدرس باشند و مصالح کشور را در رای‌های خود در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه امام فرمودند مجلس در رأس امور است چون کار ریل‌گذاری کشور را برعهده دارد، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس قانون‌های مجلس انجام وظیفه کنند.
آل‌هاشم تصریح کرد: اقتدار مجلس باید به دست خود مجلسی‌ها باشد و خود آنها این اقتدار را حفظ و بیشتر کنند و نمایندگان باید در تراز انقلاب اسلامی بوده و با مردم همراه باشند.
امام جمعه تبریز گفت: یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های شهید مدرس اهمیت به جایگاه مردم بود و می‌گفت ما ولی نیستیم بلکه وکیل هستیم و باید نظر موکل خود را بدانیم چنان که با مردم کوچه و خیابان به گرمی صحبت می‌کرد که از طرف دیگران مورد مذمت قرار می‌گرفت.
مردم همچنان منتظر شناسایی و مجازات مسببان قطار تبریز- مشهد هستند
آل‌هاشم با اشاره به سالگرد شهادت زائران آسمانی قطار تبریز- مشهد در سال ۹۵ یادآور شد: متاسفانه بعد از پنج سال مسوولان و مسببان آن حادثه مشخص و مجازات نشده‌اند و از دستگاه قضایی خواستار شناسایی و مجازات مسببان آن حادثه هستیم.
خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: همه ما باید برای اجرای عدالت تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه برای تحقق عدالت، مبارزه با فقر لازم است، متذکر شد: هر اقدامی در کشور باید در راستای فقرزدایی از عموم مردم باشد نه قشر خاصی از مردم.
آل‌هاشم ادامه داد: در چنین شرایطی مردم می‌توانند در راستای افزایش روحیه دینی و فرهنگی جامعه رشد پیدا کنند.
گزارش سونیوز حاکی است، حادثه قطار تبریز - مشهد در ساعت ۷:۲۲ صبح روز جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ به وقوع پیوست، قطار سمنان - مشهد از پشت به قطار تبریز - مشهد که در همان ریل متوقف بود، برخورد کرد.
در پی برخورد ۲ قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند. در این حادثه ۴۸ نفر جان باختن و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند. این حادثه یکی از مرگبارترین حوادث ریلی در ایران پس از حادثه قطار نیشابور به شمار می‌رود.
آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید درباره این حادثه گفت: نگران نباشید همه مسافران بیمه هستند! این زخم زبان آخوندی نمک به زخم مردم آذربایجان پاشید حالا مردم همچنان منتظر برگزاری دادگاه و معرفی مقصران این حادثه هستند.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار